Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество История

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

от FLM
06.07.2023
Време за четене: 2 мин.
1211
A A
ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Нито една козметика няма силата и привлекателността на червеното червило. Забелязваме го по устните на едни от най-големите модни икони като Мерилин Монро. Историята на този магнетичен продукт е толкова богата, колкото и различните нюанси, в които се предлага. Проследен е още от египтяните, но се смята, че датира чак от праисторически времена. Археолози са открили артефакти за грим още преди 10 000 години, а 5000-годишни червени пигменти, използвани като червило върху устните, са открити в Египет, както и в Близкия изток. Египетската кралица Клеопатра превръща червеното червило в символ на царственост и това е начинът да развие идеята за „червеното е равно на сила“.

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Влиянието на червеното червило се усеща в почти всички континенти и цивилизации – от традиционния грим на японските гейши, извлечен от цветовете на рядко цвете до ружа, използван в кралските дворове в Европа. Историята му до голяма степен е преплетена с историята за правата на жените.

Първоначално червилото съдържа множество съставки, в зависимост от това, което хората имат под ръка. Това включвало червени водорасли, рибени люспи, натрошени насекоми, скъпоценни камъни, червено олово и дори екстракт от крокодилски тор. В наши дни се използват много по-привлекателни подхранващи масла и восъци, като червеният цвят се осигурява от багрила и пигменти. Въпреки това, все още се използва една по-малко приятна съставка кармин – яркочервен пигмент, с който се постига студено червено със сини тонове. Произвежда се чрез раздробяване на екзоскелета на женски бръмбари кохинил.

Древните гърци и римляни са предпочитали гримът им да изглежда по-дискретен, като поради тази причина са подчертавали устните си съвсем леко. По това време гримът е свързван с проституция и нисък морал. През цялата история червеното червило е било тясно свързано с възприемания морален компас, както и с възприеманата сексуалност.

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

По време на Ренесансовия период червените устни контрастират с много бледа кожа. Английската кралица Елизабет I винаги е изобразявана с ярко червено червило, румени бузи и блед тен, което пораждало в жените желание да изглеждат идентично. Въпреки това периодът приключва с пренебрежително отношение към румения цвят на устните, като през Средновековието гримът се превръща в тема табу.

 По подобен начин във Викторианската епоха, когато дори краката на масата са били покрити за „скромност“, гримът се е смятал за неприличен и вулгарен: особено яркото и смело червено червило. Поради тази причина отново бива отхвърлено, но не за дълго.

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Красивите багри на неизменния аксесоар за всяка дама са били символ на съпротива и бунт по време на движението за правата на жените. Червилото е свързано със суфражетките с помощта на Елизабет Арден, чиято марка все още произвежда характерните червени нюанси. Тя публично подкрепя движението и, както гласи историята, раздава червилата на демонстранти, минаващи покрай нейния салон през 1912 година. Цветът бързо се превръща в символ на свобода и промяна по улиците на Ню Йорк, а и извън него. По време на Голямата депресия от 1929 – 1939 г. е въведен икономически индикатор, наречен ефект на червилото, който остава в употреба и днес. Теорията е, че когато са изправени пред икономическа криза, потребителите са склонни да купуват по-евтини луксозни стоки. Например, вместо да си купят нова чанта „Шанел“, те ще си купят скъпо ново червило.

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

През 50-те години на миналия век Мерилин Монро допълнително придава на червеното червило култовия му статус, приравнявайки го към блясъка и разкоша в „Джентълмените предпочитат блондинки“. Емблематичната визия на Мерилин се постига чрез използването на пет продукта за устни. За характерната си визия е използвала по-тъмни цветове в краищата на устните и по-светли цветове в средата, за да създаде ефектен контур, завършвайки с хайлайт в средата на долните устни и гланц за по-бляскав ефект. За перфектната си визия актрисата е използвала четка за нанасяне на червилото, която позволява прецизност с трудния за работа продукт.

„Когато икономиката върви надолу, продажбите на червила растат“ – това е класическото откритие на Леонард Лаудер – син на Есте Лаудер. Терминът е въведен по време на рецесията в началото на 2000-те години и често се цитира като пример. Луксозните червила, особено в ярки цветове като червено, се смята, че „мигновено дават на хората приповдигнато настроение“ на по-ниска цена от други стоки и услуги. Тогава не е изненада, че почти всички луксозни модни линии вече имат козметична линия, която включва червено червило – особено след икономическата нестабилност в началото на хилядолетието. Началото на 21. век отбелязва големи крачки по отношение на текстурите и формулите на червилата. Включват овлажняващи матови формули, течни червила, две в едно, както и дълготрайните формули.

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Съвременното червено червило е част от колекцията на всеки бюти гуру. Добрата новина е, че формулата е може би най-безопасната, която някога е била, отбелязват от „Лореал“, като основните съставки са восък, смес от различни масла и пигменти. Според проучване, проведено от университета в Манчестър през 2010 г., устните на жената са най-привлекателната част от нейното тяло. Особено ако е с червено червило. Проучването установява, че мъжете се взират по-дълго в червените устни, като се задържат върху тях средно 7,3 секунди, а към устните без червило се заглеждат средно 2,2 секунди. Червеното червило е миналото, настоящето и бъдещето в грима. 

 

Снимки:

  1. Кралица Елизабет

Фото: © Unknown / Wikimedia Commons / Public Domain / https://www.ranker.com/list/lipstick-history/genevieve-carlton

  1. Прозерпина на Данте Розети.

Фото: © Birmingham Museums Trust / https://citizen-femme.com/2022/12/23/red-lipstick-history/

  1. Червеното червило през годините на войната.

Фото: Library of Congress / https://citizen-femme.com/2022/12/23/red-lipstick-history/

  1. Мерилин Монро и характерната ѝ визия.

Фото: © vogue.com / https://www.vogue.co.uk/beauty/article/marilyn-monroe-beauty-routine

  1. Кайли Дженър с емблематично червено червило.

Фото: © twitter.com / @KylieJenner https://twitter.com/KylieJenner/status/1196591166478663680

 

Източници:

  1. https://redcosmetica.com/10-things-you-didnt-know-about-red-lipstick/ –
  2. https://edition.cnn.com/style/article/red-lipstick-history-beauty/index.html
  3. https://citizen-femme.com/2022/12/23/red-lipstick-history/
  4. https://www.makeup.com/makeup-tutorials/expert-tips/history-of-red-lipstick
  5. https://besamecosmetics.com/blogs/blog/17-makeup-secrets-of-marilyn-monroe
Тагове: Брой 124

Вижте още

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ
История

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН
История

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА
История

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА

История

СИЛАТА НА ОЧНАТА ЛИНИЯ – ОТ ДРЕВНИ ВРЕМЕНА ДО ДНЕС

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео