Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество История

ИСТОРИЯТА ЗА КОНКУРСА „МИС“

от FLM
15.02.2022
Време за четене: 2 мин.
2159
A A
ИСТОРИЯТА ЗА КОНКУРСА „МИС“
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

* От атракция за привличане на туристи до събитие с обществена значимост

Радинела Гелева

Конкурсите за красота водят своето начало от древна Гърция. Според легендата един беден смъртен козар, Парис, бил призован да разреши спор между богините. Коя е най-красивата: Хера, Афродита или Атина? Според писателя Аполодор и трите богини предложили възнаграждение, ако бъдат избрани: „Хера казала, че ако бъде предпочетена пред всички жени, тя ще му даде царството над всички мъже. Атина обещала победа във война, а Афродита ръката на Елена“. Когато Парис избира Афродита, в замяна да получи Елена от Троя – най-красивата смъртна на времето, той неволно започва Троянската война.

Мис Америка

Модерната версия на конкурсите за красота, каквито ги познаваме днес, се заражда в Атлантик Сити, Ню Джърси, САЩ през 1920 година. Възниква като междуградски конкурс, който цели да привлече туристи. Участничките в него са момичета, спечелили „състезание за популярност“, провеждано в няколко града в Съединените щати.

Събитието се оказва повече от успешно и „Лигата на бизнесмените“ планира да го повтори и следващата година, но вече като „конкурс за красота“ или „ревю по бански“, за да се възползват от възможността да изпратят снимки, които да бъдат публикувани във вестниците. Идеята им е била да проведат събитието през уикенда след „Деня на труда“, за да привлекат посетители, които ще останат по-дълго в Атлантик Сити. Вестниците са помолени да спонсорират местния конкурс за красота, като платят за гардероба на победителката. Един от собствениците на вестници – Херб Тест, тогава измисля термин за победителката: „Мис Америка“. На 8 септември 1921 година, 100 000 души се събрали да гледат съперничките от деветте града. От всички състезателки, две се отличили – Вирджиния Лий и Маргарет Горман. Възникнал конфликт, когато съдиите дисквалифицират 22-годишната Лий в последния момент, тъй като е определена като професионалист, за разлика от останалите участници, поради факта, че е работеща актриса, омъжена и приятелка на главния съдия в състезанието. Тогава короната печели шестнадесетгодишната Маргарет Горман от Вашингтон, Колумбия. Тя получава наградата „Златна русалка“ и парично възнаграждение от 100 долара.

В следващите осем години конкурсът се радва на огромен успех, с изключение на годините 1928-1932, когато е временно закрит, заради финансови проблеми, свързани с Голямата депресия и внушения, че насърчава „ниския морал“. С възраждането си през 1933 г. 15-годишната Мариан Бержерон печели, което е причината бъдещите участници да са на възраст между 18 и 26 години.

Мис

През 1940 година титлата официално става „Мис Америка“ и конкурсът се провежда в конгресната зала на Атлантик Сити. По време на Втората световна война конкурсът отново е под въпрос дали ще се проведе, заради войната. Изправена пред кризата на военното време, титлата се превръща в емблема на патриотизма и националната гордост. Образът на „Мис Америка“ е свързан с военните усилия, тъй като победителите от тези години продават повече военни облигации от всички други публични личности. Така започва традицията на конкурса – като средство за повишаване на морала на американските войски.

Мис

Още един конкурс добива популярност по случаен начин. През 1951 г. Ерик Морли организира „конкурс за красота по бански“, като част от празненствата на британския фестивал. Събитието е наречено „Мис Свят“ от медиите. Замислено е , като промоция на бикините, които са въведени на пазара наскоро и които все още са смятани за нескромни. Когато победителката в състезанието – Керстин Хакансон бива коронясана по бикини, като това добавя още повече противоречия.

Мис

Първоначално надпреварата е планирана като конкурс за „Фестивала на Великобритания“, но Ерик Морли решава да направи „Мис Свят“ ежегодно събитие. Той регистрира името „Мис Свят“, като търговска марка и всички бъдещи конкурси се провеждат под това наименование. Въпреки това, заради противоречията, произтичащи от коронясването на Хокансон по бански, страните с религиозни традиции заплашват да не изпращат делегати на бъдещи събития и банските костюми са осъдени от папата. Възражението срещу тях довежда до замяната му във всички бъдещи конкурси и банските костюми се заменят с вечерни рокли. Керстин остава единствената „Мис Свят“, наградена по бикини.

През 1959 г. Би Би Си започва отново да излъчва конкурса. Популярността му нараства с появата на телевизията. През 60-те и 70-те години на миналия век „Мис Свят“ е  сред най-гледаните програми за годината по британската телевизия.
Титлата „Мис Вселена" е използвана за първи път от Международния конкурс за красота през 1926 г. Конкурсът се провежда ежегодно до 1935 г., но Голямата депресия и други събития, предшестващи Втората световна война, довеждат до неготово закриване.

Мис

Конкурсът „Мис Вселена“ е основан през 1952 г. от модната компания Pacific Knitting Mills. Компанията е спонсор на конкурса „Мис Америка“ до 1951 г., докато победителката Йоланд Бетбезе отказва да позира за рекламни снимки, облечена в един от банските им костюми.

Първият конкурс за „Мис Вселена“ е проведен в Лонг Бийч, Калифорния през 1952 г. Той е спечелен от Арми Куусела, която се отказа от титлата си, макар и не официално. За първи път конкурса е излъчен по телевизията през 1955 г. Американсият телевизионен канал Си Би Ес започва да излъчва комбинираните конкурси „Мис Америка“ и „Мис Вселена“ през 1960 г., а през 1956 г., като отделни събития.

С началото на конкурсите за красота, женската привлекателност се представя по различен начин. Години по-късно те са обвързани с много значими социални теми и участничките са представени, не само като момичета с перфектна външност, но и като хора с големи сърца.

Снимки:

1. „Мис Америка 1921“ – Маргарет Горман.

Фото: missamerica.org

2. Кандидатките за „Мис Америка 1921“.

Фото: missamerica.org

3. Участнички в конкурса „Мис Америка 1953“.

Фото: pbs.org

4. Участничките в конкурса „Мис Свят 1951“.

Фото: missnews.com

5. „Мис Вселена“ – Арми Куусела.

Фото: twitter.com

Източници:
https://www.pbs.org/wgbh/americanexperience/features/missamerica-beauty-pageant-origins-and-culture/
https://www.dailycare.com.au/good-living/life/a-short-history-of-beauty-pageants
https://www.encyclopedia.com/social-sciences/encyclopedias-almanacs-transcripts-and-maps/beauty-pageants
https://www.britannica.com/topic/Miss-America-Pageant
https://www.missamerica.org/organization/history/
https://www.missuniverse.com/
https://www.missworld.com/

Тагове: Брой 116

Вижте още

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ
История

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН
История

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА
История

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО
История

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Най-популярни

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Тоалет на Аксел Харди на корицата на Scorpio Jin Magazine

Тоалет на Аксел Харди на корицата на Scorpio Jin Magazine

Ивет Бианки облече световната кинозвезда Анди Макдауъл

Ивет Бианки облече световната кинозвезда Анди Макдауъл

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео