Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество История

„ЛУИ ВЮИТОН“ – КУФАРЪТ НА ИМПЕРИЯТА

от FLM
09.10.2011
Време за четене: 1 мин.
9993
A A
„ЛУИ ВЮИТОН“ – КУФАРЪТ НА ИМПЕРИЯТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Луи Вюитон – куфарът на империятаИма само един начин да поберем духа на миналото, изискаността на Франция и силата на качеството само в един куфар – ако той е с марка „Луи Вюитон”. Още от създаването си до днес марката „Луи Вюитон” е символ на качество и стил, съвместявайки по съвършен начин своята традиция с последния писък на модата. Днес почти няма жена, която да не мечтае да държи в ръката си един от уникатите с логото LV, достигайки така величеството на императрица.

Младият Луи Вюитон идва за първи път в Париж през 1837 г. Това е годината, в която пътуването коренно се променя с откриването на първата железопътна линия във Франция, от Париж до Сен Жермен. Първоначално младият Луи работи за видни френски семейства като опакова багажа им за дълги пътувания. Постепенно от чирак той се издига в професията и достига до императорския двор. Назначава го лично императорът на Франция Наполеон III. Работата на Луи е да опакова багажа на съпругата му – императрица Евгения.

Вюитон става толкова добър в това, което прави, че започва да събира експертни познания за това как да направи добра чанта за пътуване. И така постепенно започва да проектира първите си куфари. Представя ги и на широката публика, която има нужда от тях в новата епоха на пътуването. Луи Вюитон Малетие основава модната си къща през далечната 1854 г., когато отваря и първия си магазин в Париж. Началото е поставено в малко цехче за производство на пътнически пособия. Неговите продукти бързо стават хит сред потребителите, което налага увеличаването на фабриката и преместването й в Asnières през 1860-та година. Около 30 години по-късно вече отваря и своя магазин в Лондон. До 1977 г. тези два магазина са с годишни продажби от около 10 милиона долара. Постепенно марката “Луи Вюитон” започва да отваря и повече магазини, които до края на 1989 г. вече са 130 в целия свят. Негови магазини отварят врати и в САЩ в края на 19-и и началото на 20-ти век. Ръстът в популярността на “Луи Вюитон” е толкова голям, че за една година печалбите му нарастват с 49%.

Луи Вюитон – куфарът на империятаНачалото на чантите, които произвежда Вюитон поставят куфарите. Той ги създава във време, в което все повече хора започват да пътуват по круизи с кораби и влакове. Това е времето, в което е изобретен и автомобилът. Дизайнерът пръв се сеща да направи плоски куфари, които могат да се подреждат един върху друг и събират всичко. Тази голяма чанта Вюитон нарича „Keepall“ или “Побираща всичко”. Куфарите на Вюитон се превръщат постепенно в символ на класа и се купуват от онези, които искат да демонстрират едновременно финансови възможности и стил. Луи Вюитон е определен и като дизайнер на дамската чанта.

След като Луи умира през 1892 г., синът му Жорж поема компанията и я извежда до нови висоти. След смъртта на баща си, Жорж Вюитон започва кампания за разрастване на компанията в световна корпорация, като излага продуктите на панаир в Чикаго през 1893.

Едно от най-важните постижения на Louis Vuitton е магазинът на Шанз-Елизе през 1913-та година. Това е най-големият магазин за куфари и стоки за пътуване в света по това време. В средата на 19-ти век, през 1987 г., френската фирма се слива с водещите производители на шампанско и коняк Hennessey, за да формират конгломерат за луксозни стоки и така фирмата става Moët-Hennessey Louis Vuitton (LVMH). До края на 20 век брандът LV се прилага за широк спектър от скъпи продукти. Производството на компанията вече се разраства в създаването на дамски чанти, портфейли, часовници, копринени шалове, химикали и облекло.

През 1998 г. марката влезе в света на висшата мода с дизайнерът Марк Джейкъбс. Първата му колекция за компанията бележи голям успех, превръщайки се в хит. Негова е и идеята да се произвеждат дамски чанти с марката "Луи Вюитон".

Логото

Името на Луи Вюитон днес вече е безспорен синоним за високо качество. Лейбълът е добре познат с монограма LV, което е черта на повечето продукти, които варират от чанти, обувки, облекла и други вещи. Логото е създадено от сина на Луи Вюитон – Джордж – през 1896 г. Освен буквите LV логото включва също ромбове и цветя, които се превръщат в популярния модел на LV, намиращ се на много луксозни чанти и куфари. През 1950 г. се налага леко ребрандиране на логото, но компанията решава да запази популярния монограм LV. Луи Вюитон – куфарът на империятаТой е леко коригиран, за е по-използваем за портмонета, портфейли и ежедневни чанти, отколкото куфари. Принтът става доста популярен и през 1999 г. е направено миниатюрно лого, наречено Mini Lin. През 2003-та година е преработен в многоцветен от Такаши Мураками. Логото на чантите Луи Вюитон е движещата сила за покупката на потребителя наред с модела и защото LV е една от най-ценните марки в модната индустрия.

Качеството

Качеството на стоките Луи Вюитон е техният най-голям плюс. Символ за това е начинът, по който се изработва всяка една чанта. От 19-ти век досега всички куфари на фирмата се изработват ръчно, така както ги е правил самият Луи Вюитон. Изпипва се всеки бод и подгъв, а линията на шевовете е равномерна, кожата е само естествена. Изработката отнема от 15 до 60 часа работа. Всяка чанта има свой собствен сериен номер и всеки куфар е съпроводен с уникален за него ключ.

Продуктите на фирмата днес варират от луксозни куфари и кожени изделия, готови облекла, обувки, часовници, бижута, аксесоари, слънчеви очила до книги. Според проучване на Millward Brown през 2010-та година, Луи Вюитон се нарежда на 29-то място сред най-ценните марки в света. Тя е и една от най-луксозните, а притежанието на продукт с логото LV вече отдавна се е превърнало в знак не само на статус, но и на вкус.

Снимки:

  1. Куфар с марката „Луи Вюитон”

Фото: europeancarweb.com

  1. Реплика на куфар LV още през 1854г.

Фото: http://www.spotbags.co/louis-vuitton/

  1. Чанта LV

Фото: http://www.louisvuitton.com/

Източници:

http://dulcinea-norton-smith.suite101.com

http://www.answers.com

http://malene-soegaard.suite101.com

Тагове: Брой 49

Вижте още

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ
История

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН
История

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА
История

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО
История

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео