Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество История

ОБРАЗЪТ НА АН БОЛЕЙН – КРАЛИЦАТА НА СУЕТАТА

от FLM
15.07.2015
Време за четене: 2 мин.
10232
A A
ОБРАЗЪТ НА АН БОЛЕЙН – КРАЛИЦАТА НА СУЕТАТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

„Писмата, които й пише собственоръчно… Кардиналът винаги казва, че нищо не е в състояние да накара краля (Хенри Осми) да пише сам – дори ако писмото е до друг крал. Дори да е до папата. Дори ако знае, че саморъчно написаното писмо би било посрещнато по различен начин.“ („Вълци“, Хилари Мантел).

Става въпрос за Ан Болейн – жената, станала повод за Реформацията, заради отказа на папата да утвърди развода на Хенри VIII с Катерина Арагонска и женитбата му с Ан Болейн. През 1534 г., след скъсване на отношенията с папата, Хенри Осми е провъзгласен от парламента за глава на английската (англиканската) църква, запазила католическите традиции.

ОБРАЗЪТ НА АН БОЛЕЙН – КРАЛИЦАТА НА СУЕТАТА

ОБРАЗЪТ НА АН БОЛЕЙН – КРАЛИЦАТА НА СУЕТАТА

Коя е Ан Болейн?
Жената накарала крал да направи невъзможното за една любов. Една жена променила историята на Великобритания и дарила и един от най-великите и дълго управлявали монарси Елизабет Първа. Ан Болейн е втората жена на Хенри Осми, майка на Елизабет Първа, обвинена в измяна, изневяра, вещерство и обезглавена на 19 май, 1536 г., само след 3 години на престола. Останала в историята и с факта, че била модна икона за времето си с ненадминат чар и харизма, безупречна в дворцовите танци, умна и интелигентна.

ОБРАЗЪТ НА АН БОЛЕЙН – КРАЛИЦАТА НА СУЕТАТА

ОБРАЗЪТ НА АН БОЛЕЙН – КРАЛИЦАТА НА СУЕТАТА

От дете била възпитавана в двора на бургундските херцози, в Мехелен и Брюксел, а след това и в Париж, била е в свитата на кралица Клод и обикаляла с нея красивите замъци по Лоара. Във френския двор Ан получила добро образование и възпитание. Когато се върнала в английския двор през 1521/1522 г., тя се различавала от останалите придворни дами, заради изключителния френски стил на обличане, отличното владеене на френски и латински език.

ОБРАЗЪТ НА АН БОЛЕЙН – КРАЛИЦАТА НА СУЕТАТА

Образът на Ан Болейн е противоречив и е повод за множество книги и филми. Спорен е въпросът за красотата й. Някои историци твърдят, че тя била изкусителна красавица, а други – че била изкусителна със своя чар, но далеч не била красавица. Въпреки различните твърдения, образът на кралицата във филми е представян винаги от красиви жени. Примери за това е Женевиев Бюджолд във филма „Хилядата дни на Ан“, Хелена Бонъм Картър в „Хенри Осми“, Натали Портман в „Другата Болейн“, Натали Дормър в сериала „Династията на Тюдорите“ – където, описанието съвпада почти изцяло с книгите „Другата Болейн“ и „Наследството на Болейн“. В сериала е представен момент, в който Ан си позволява да носи пурпурно кадифе, което било неприемливо да се носи от хора без кралски произход.

ОБРАЗЪТ НА АН БОЛЕЙН – КРАЛИЦАТА НА СУЕТАТА

ОБРАЗЪТ НА АН БОЛЕЙН – КРАЛИЦАТА НА СУЕТАТА

От времето на Тюдорите, през 16-век, интересен е фактът, че всички слоеве на обществото носели вълна. Бедните носели нискокачествена, а богатите скъпа, висококачествена. Само богатите обаче можели да си позволят памук и коприна. Бродериите със златен и сребърен конец, укръшенията с перли, също присъствали в гардероба на кралете и кралиците. Най-скъпите багрила били ярко червено, лилаво и индиго, не на последно място е и тъмнозеленото – символът на Тюдорите. Ето защо, само хората с благороден произход можели да си позволят да носят червено и пурпур. Дрехите на кралете били изпълнени със символика по това време. Пример е една от роклите на Елизабет Първа, с която е на един от знаменитите си портрети. Роклята била тази, която давала т. нар. „присъствие“. Не само цветът бил от значение, а и малките подробности. Примерно перлите символизирали мир и чистота. Змията и сърцето символизирали съответно мъдрост и любов. Роклята била обсипана с бродерии на очи и уши, с което искала да каже на хората „Виждам и чувам всичко, което правите“.

ОБРАЗЪТ НА АН БОЛЕЙН – КРАЛИЦАТА НА СУЕТАТА

ОБРАЗЪТ НА АН БОЛЕЙН – КРАЛИЦАТА НА СУЕТАТА

В книгата на Филипа Грегъри – „Другата Болейн“, образът на Ан Болейн е на егойстична, отмъстителна, самовлюбена, но в същото време амбициозна, интелигентна и красива млада жена готова на всичко, за да постигне целите си. Модата отново е на водещо място тук, споменават се красивите рокли, нетипични за английския кралски двор, френските малки шапчици, които стават запазена марка на Ан Болейн, на което подражават почти всички придворни дами. В книгата на преден план са поставени отношенията на Ан със сестра й, от където идва и заглавието на книгата. „Ана беше до мен, облечена в една от старите ми рокли… завладяна от противоречиви сестрински чувства, аз се възхитих от това как тя я беше преправила. Бе заповядала да я скъсят и дооформят във френски стил и с нея изглеждаше много елегантна. Носеше я с малка френска шапчица, направена от плата, останал при стесняването на роклята.“ Образът, който Филипа Грегъри ни представя е същият, за който сме чели и преди това и който сме гледали във филмите за Ан. „Ала единствено Ана демонстрираше неповторимо прелъстителна самоувереност в походката. Движеше се така, сякаш всички мъже гледаха само нея. Вървеше така, сякаш бе неустоима.“

ОБРАЗЪТ НА АН БОЛЕЙН – КРАЛИЦАТА НА СУЕТАТА

Книгата „Наследството на Болейн“ отново на Грегъри, е продължение на „Другата Болейн“ . В нея авторът разказва за времето след екзекуцията на Ан Болейн. Образът на Ан за младите и безгрижни години е изместен от вината и грешките, които е направила за да се стигне до трагичната й съдба. Тя са разказани от приближени и придворни дами на кралицата. В книгата е описвана като властолюбива, прекалено амбициозна, манипулативна, студена, горда, но и красива и неустоима. „Ана беше на върха на красотата и остроумието си, съблазнителна и примамлива, като тъмен мед“.

За всеки модата има различни измерения…“За едни модата е данък на човешката суета, за други капризно дете на духа на епохата…“ (Чаровната диктаторка, Л. Стойков“). Дори през 15-16 век, хората били подвластни на модата. Възхищавали са се на непостоянството и могъществото, с което пленява, и ни се струва нереално това, че е имало мода и преди Новото време, преди новия свят с всичките му модерни и нови изкушения, които предлага. И тогава хората са се вълнували, както сега, и тогава я е имало еуфорията от „новото“ и „непознатото“. И тогава я е имало модата – чаровната диктаторка…

ОБРАЗЪТ НА АН БОЛЕЙН – КРАЛИЦАТА НА СУЕТАТА

Снимки:
1. Хенри VIII и Ан Болейн.
Фото: https://en.wikipedia.org/wiki/Elizabeth_I_of_England
2. – 3. Женевиев Бюджолд като Ан Болейн.
Фото: 2. https://www.pinterest.com/pin/129126714286117384/
3. http://onthetudortrail.com/Blog/2011
4. Хелена Бонъм Картър в ролята на Ан Болейн.
Фото: http://artoficeandfire.tumblr.com
5. – 6. Натали Портман като Ан Болейн.
Фото: 5. http://www.fanpop.com/
6. http://www.thegrindstone.com/2011/
7. – 8. Натали Дормър в сериала „Династията на Тюдорите като Ан Болейн.
Фото: 7. http://www.fanpop.com/clubs
8. http://www.fansshare.com/gallery
9. Хелена Бонъм Картър през 2003 г. и Натали Дормър през 2008 г. с идентичен модел на кралицата.
Фото: http://helenabonhamcarter.tumblr.com/
10. Реплика на модел, който се продава в интернет.
Фото: http://www.thevikingstore.co.uk/ekmps/
11. Една от роклите на Ан Болейн в музей.
Фото: http://www.tudortalkandcatwalk.com/henry-viii-and-ladies-at-leeds/

Източници: Мантел, Х., „Вълци”; Грегъри, Ф., „Другата Болейн”; Грегъри, Ф., „Наследството на Болейн”

Тагове: Брой 79

Вижте още

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ
История

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН
История

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА
История

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО
История

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Най-популярни

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео