Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество Скандали

АЗИС: „ИЗГРАЖДАНЕТО НА МОЯ ОБРАЗ ОЩЕ НЕ Е ПРИКЛЮЧИЛО!“ *

от FLM
02.07.2021
Време за четене: 2 мин.
4220
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Съвсем наскоро в катедра „Медии и обществени комуникации“ на УНСС бяха проведени дипломните защити на новия випуск магистри по „Връзки с обществеността“. Отлично бяха защитени магистърски тези, посветени на кризисните комуникации на Световната здравна организация, ролята на инфлуенсърите в комуникационните стратегии на различните брандове, влиянието на медиите върху днешния PR, връзките с обществеността в сферата на спорта, имиджмейкърството в областта на киното и др. Темата на дипломната работа на Ивана Захаренова: „Техники за изграждане на имидж в шоубизнеса (Трансформации в публичния образ на Азис)“ намагнитизира най-много общественото мнение, събуди духовете и предизвика шумни обсъждания в социалните мрежи.

Като научен ръководител на дипломната работа на Ивана Захаренова, убеден съм, че дълг на университетските преподаватели е да насърчаваме желанието на нашите студенти да изследват и анализират малко проучвани или заобикаляни от официалната наука теми и проблеми. В света на PR има много такива бели петна, едно от които са скандалните техники за конструиране на публичен образ (имиджмейкърството, впрочем, е централна тема във всяка една университетска програма по пъблик рилейшънз). Вярно е, че Азис е ярък представител на попфолка, който е изключително популярен и обвеян със скандална слава. Вярно е, обаче, и това, че той постигна фрапантни трансформации в публичния си образ и инкасира невиждан интерес към персоната си. Хубав за едни, лош за други, Азис е впечатляващ изпълнител в българския шоубизнес, който си струва да бъде проучван не само като музикален, но и като комуникационен, и имиджов феномен. Масовата култура, попкултурата, субкултурата, модата, знаменитостите – реални или измислени, все още очакват своите модерни анализатори. Изследователите са в дълг към тези „маргинални“ (кавичките са умишлени) явления. Защо да не насърчаваме онези студенти, които са мотивирани да се посветят на подобни проекти? Трябва ли да има теми табу пред студенти, изследователи и университетски преподаватели?По-долу ви предлагаме интервюто на Ивана Захаренова с Азис, което е важен и интересен щрих към неговия вътрешен свят и професионална мотивация.

Проф. д.н. Любомир Стойков

Кои са биографичните аспекти, белязали личния ти живот?

– На първо място моята сексуалност. Не вярвам всичкото това, което ми се случва, да се беше случило, ако бях хетеросексуален.Това е най-силният коз, който съдбата ми даде. На второ място поставям дарбата ми да пея. След това има низ от ситуации, които ме оформиха като артист.

Как изглежда кариерата ти и еволюцията в нея в кратка ретроспекция?

– При мен нещата се случиха още в самото начало. Всичко започна с „Обичам те“ и продължи до „Сен Тропе“ – хит, който направи 103 милиона гледания в YouTube. Но не това са песните, с които искам да бъда запомнен. Още много предстои.

Кога и как продуктът „Азис“ премина границите на България?

– Азис беше забелязан в Русия с песента „Мразиш“, в Китай с песента „Хоп“. Във Франция все още се слуша „Сен Тропе“, а днес тя е превзела и Занзибар. Според мен, тайната е в хубавата мелодия. Ако имаш нея, имаш света.

В кои държави се чувстваш най-обичан и защо?

– Категорично това е Турция! Там събирам по 45 000 души на стадион. Нямам обяснение защо там любовта към мен е толкова концентрирана. Нито говоря, нито пея на турски. Публиката ми там в по-голямата си част също не знае български. Наистина не мога да ти отговоря защо хората там харесват моята музика, знаейки, че в Турция музиката е на световно ниво и те са чували всичко. Някакво чудо е.

Има ли място, на което си пял, но не би повторил и защо?

– Не се сещам за място, на което не искам да се връщам. Аз съм от артистите, които за по-малко от час разпродават залите и клубовете за концертите си. Не остават свободни места и това ме прави щастлив.

Как ти помагаше скандалът за изграждане на образа на Азис?

– „Скандал“ не е това, което беше в началото на моята кариера. В момента тази дума, за вас младите, има съвсем друго значение. Преди 20 години в България никой не беше чувал тази дума да води след себе си музикант и затова всяко нещо, което аз правех, беше приемано за скандал. А сега същите тези истории, правени от други, дори не ги отразяват. Бях първи и това беше разковничето на всичко. Преди 20 години аз се целувах с мъже по концерти и клипове, а сега го виждаме навсякъде.

Как ти помагаше облеклото през годините за образа на Азис?

– В мига, в който сложих високите токчета знаех, че връщане назад няма. Те белязаха кариерата ми. Дрехите ми никога не са били супер важни, но ми помагаха да изразявам себе си.

Какви метаморфози претърпяха визуалният ти образ, поведението и разбиранията ти за живота през годините?

– Моят образ, мила моя Ивана, още не е приключил! Тепърва имам какво да покажа. Преминах през къдравото циганче, вземащо дрехи назаем за клиповете си, бях и с „Прада“, „Долче“, и „Вюитон“. В момента слагам джинси за 29 лв. и тишърт за 8 лв., и клубовете отново се пукат по шевовете. Дрехите са нищо, ако не им влееш Душа. Мисля, че ме разбра за Душата, нали? Тя трябва да те води във всичко по пътя, а ти да я слушаш, за да сте в мир. Позволявам си да ти го дам като съвет, защото те познавам от малка и, защото искам и моята дъщеря да възприеме това като мото в живота си.

Интервюто взе: Ивана Захаренова.

________

* Интервюто на Ивана Захаренова с Азис е част от нейната магистърска теза на тема „Техники за изграждане на имидж в шоубизнеса (Трансформации в публичния образ на Азис). Научен ръководител проф. д.н. Любомир Стойков, рецензент – проф. д.н. Ивайло Христов. Дипломната работа е защитена с отличен 6 в катедра „Медии и обществени комуникации“ в УНСС на 30 юни 2021 г. – б.р.

  1. Кадър от клипа на „Никой не може“.

Фото: Дипломна работа / lifeonline.bg

  1. Снимка от началото на „Вечерното шоу на Азис“.

Фото: Дипломна работа / clubz.bg

  1. Един от многобройните сценични костюми на изпълнителя.

Фото: Дипломна работа / lupa.bg

  1. и 5. Азис на сцената на „Златната игла“ (грим Кирил Чалъков) – 30 март 2006 г.

Фото: Тодор Василев / Академия за мода

  1. Снимка от провокативната визия на певеца в клипа му „Хоп“.

Фото: Дипломна работа / novini.bg

  1. Азис с мъжки имидж.

Фото: Дипломна работа / slava.bg

  1. Азис и Цветана Манева на гости на „Шоуто на Слави“.

Фото: Дипломна работа / slavishow.com

  1. Научен ръководител и дипломант: последни работни моменти в подготовката на магистърската теза.
  2. Непосредствено след защитата на магистърската теза на Ивана Захаренова, заедно с Максим Бехар и проф. Любомир Стойков.

Фото: Личен архив на Ивана Захаренова / Личен архив на Любомир Стойков

Тагове: Брой 113

Вижте още

БИАНКА ЧЕНСОРИ СКАНДАЛИЗИРА С ГОЛОТАТА СИ НА ЧЕРВЕНИЯ КИЛИМ
Скандали

БИАНКА ЧЕНСОРИ СКАНДАЛИЗИРА С ГОЛОТАТА СИ НА ЧЕРВЕНИЯ КИЛИМ

ХРИСТИЯНСКИТЕ ОБЩНОСТИ РЕАГИРАХА ОСТРО НА ОТКРИВАНЕТО НА ОЛИМПИАДАТА
Скандали

ХРИСТИЯНСКИТЕ ОБЩНОСТИ РЕАГИРАХА ОСТРО НА ОТКРИВАНЕТО НА ОЛИМПИАДАТА

Скандали

ДЖИЖИ ХАДИД АРЕСТУВАНА НА КАЙМАНОВИТЕ ОСТРОВИ

„АДИДАС“ ЗАГУБИ ДЕЛОТО СРЕЩУ ДИЗАЙНЕРА ТОМ БРАУН
Скандали

„АДИДАС“ ЗАГУБИ ДЕЛОТО СРЕЩУ ДИЗАЙНЕРА ТОМ БРАУН

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео