Американската марка Guess води ожесточена битка в съда с гиганта Gucci. Собственикът на Guess, Пол Марчиано защитава своя бранд от твърденията, че копира дизайна на Gucci и по-точно така известното лого “G”. Луксозната модна къща очаква обезщетението на стойност 221 млн. долара.
„Този вид модел е често срещан в света на модата и не принадлежи само на Gucci!”, казва Марчиано относно обвинението в плагиатство на модел чанта с мотиви логото на Guess – „G“.
Адвокатът на Gucci, Луис Едерър припомня разговор, който се е водел по пощата в периода 1995 г. – 2008 г. между Guess и компанията, която прави обувките на марката, Marc Fisher Footwear. Спорeд кореспонденцията двете марки разменяли помежду си мостри на платове на Gucci, с цел имитация на цветове, идентични с тяхното лого.
„Никой от Guess не поема отговорност или признава това да е така, включително Марк Фишър“, казва Едерър. „Истината е, че Guess нанасят удари върху имиджа на Gucci от години“, допълва той.
Марчиано обаче отрича тези твърдения, като казва, че за него модата е тенденция, настроение и вдъхновение, нищо повече. „Всеки я интерпретира по свой начин, чрез своята собствена марка“, допълва той.
Случаят все още не е решен. Неговото разглеждане продължава в съда в Ню Йорк, като двата модни гиганта не са стигнали до споразумение.
Всъщност проблемът между двете модни къщи не е скорошен. Той датира от три години. Сериозното изправяне „лице в лице“ в съда е откакто Guess е обвинена, че имитира логото на Gucci. Луксозната италианска марка завежда дело срещу компанията на Марчиано още през 2009 г. за създаването на „нарочно заучени имитации на марката Gucci” и по-точно на така известното лого „G“, както и райетата в червено и зелено.
От Gucci казват, че не става въпрос просто за следващите модни тенденции. Те категорично заявяват: „Става дума за масивна, добре обмислена схема, с която да се саботират най-емблематичните и най-известните модели на Gucci. На 9-ти май се навършват 3 години от този така неприятен случай – крайно време е Gucci да бъде овъзмезден в съда“!
От Guess пък се защитават като наблягат на твърдението, че Guess не е Gucci и никога не са се опитвали и да бъдат. Техният адвокат, Даниел Петрочели казва, че няма причина Guess да искат да са като Gucci и няма схема да станат като тях“. Gucci използват кожа, ние предпочитаме синтетичните материи, това е и причината нашите продукти да струват 100 долара. Този резултат трябва да се постигне и види в края на всеки ден. Доказателството е в продукта“, защитават позицията си в съда Guess.
Снимки:
1. Модели на Gucci от колекция есен/зима 2012/2013
Фото: www.fabsugar.com
2. Модели от новата колекция на италианския гигант, която е вдъхновена от Романтизма на 19 век.
Фото: fashion.telegraph.co.uk
3. Спортно-елегантен модел, чанта Gucci – в основен за марката мотив с червено-зелени райета и чанта на Guess от колекция 2012.
Фото: www.gucci.com / www.guess.eu / www.denimsandjeans.com
Източник: http://www.vogue.co.uk