Думите са мощно оръжие и всеки един от нас трябва да умее да ги насочва в правилната посока. Това правило важи с още по-голяма сила в шоубизнеса, защото там една погрешно изтървана фраза се равнява на истинско самоубийство.
Световните марки обичат да работят със звездите – превръщат ги в свои рекламни лица, издигат ги на пиедестал, глезят ги. Единственото, което изискват от тях е коректно отношение. Което може да се сведе само до едно – без излишни думи. Но за да защитят репутацията си, брандовете изобщо не се колебаят, когато трябва да реагират на “изцепките” на онези, които получават милиони долари, за да се усмихват от рекламните постери.
Това важи в пълна сила за модния бранш, който изобилства от подобни примери. Главни действащи лица в последния скандал са модна къща “Диор” и актрисата Шарън Стоун – френският бранд изтегли своите реклами от китайския пазар с участието на актрисата. Повод за тези мерки е изказването на Стоун, че скорошното земетресение в провинция Сичуан е кармично възмездие за отношението на Пекин към Тибет. В отговор на нейните думи, най-голямата китайска информационна агенция заклейми звездата от “Първичен инстинкт” като “враг на цялото човечество”.
Говорител на “Диор” заяви, че този коментар е вреден за имиджа на компанията и че всички нейни служители споделят болката на китайския народ.
Шарън Стоун се извини публично в специално изявление, в което се посочва, че “тя ще се отдаде изцяло, за да помогне на жертвите от земетресението”. В интервю по този повод обаче актрисата допълни: “Не съм особено щастлива от политиката на Китай към Тибет. След земетресението си помислих, че това е карма. Когато не си добър с околните, ти се случват лоши неща”. Според специалистите обаче не бива да се забравя, че знаменитостите са реални хора, с реални грешки. Те не могат да бъдат управлявани от хората, които ги наемат, а в интервюта те говорят от свое име, а не от името на компанията, чието лице са в момента.
Това не е първият случай, в който рекламно лице на модна къща “Диор” е замесено в скандал. Ще припомним, че това се случи и преди няколко години с Кейт Мос, когато лондонският вестник “Дейли Мирър” публикува на първата си страница снимка, показваща моделката, която употребява кокаин. Тогава обаче “Диор” не предприе никакви сериозни мерки. Самата Кейт обаче изгуби договор с шведския гигант H&M на стойност £4 млн. “Шанел” и “Бърбъри” също обявиха, че няма да подновят контрактите си с британката.