Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

ФУТУРИСТИЧНИЯТ ШИК В МОДАТА

от проф. Любомир Стойков
01.09.2022
Време за четене: 1 мин.
1981
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Любомир Стойков
проф. д.н. Любомир Стойков
– Главен
редактор на
“Fashion Lifestyle Magazine”

Какво е истинската елегантност без предизвикателството на бъдещето и без вдъхновението от Космоса и киберпространството, новите технологии и научната фантастика? Изчерпва ли се трендът „футуристичен шик“ само с влиянието на авиацията и астронавтиката, само с навлизането на хайтек дизайна в стила на обличане на съвременния човек? Не е ли футуристична всяка елегантност, в чиято основа са мотивите за експеримент и авангардизъм, т.е. за различност, свежест, предизвикателство и смелост?…

Вярно е, че футурологичната мода най-лесно се разпознава по дрехите, които навяват асоциации с външността на космонавтите и астронавтите, с цветовете и материите, които са характерни за космическите полети и по-конкретно – за космическите кораби, космическите совалки, орбиталните станции, движещите се около земята сателити пък даже и визуалните утопии, свързани с извънземни цивилизации. Космическото влияние, обаче, съвсем не изчерпва съдържанието на този толкова атрактивен и заедно с това респектиращ футуристичен шик.

Първооткривателите на модата на бъдещето – Пиер Карден, Андре Куреж, Пако Рабан и редица още други залагаха на странното, ексцентричното и причудливото в модата – и като бляскава и непозната до този момент форма, и като материя и непознати до този момент суровини за направата на облекла от рода на метал, пластмаса, родоид, ликра, винил, PVC и др.. Впрочем Пиер Карден, бащата на стила „Космос“ в модата, е първият дизайнер, който е посетил НАСА и е първият гражданин, който не е астронавт, но е носил космическия скафандър на Бъз Олдрин (вторият човек стъпил на Луната).

Никой не отрича, че върху авангардната футуристична мода са повлияли такива емблематични филми, като – „Стар Трек“ (1966), „Барбарела“ (1968), „2001: Космическа одисея“ (1968), „Междузвездни войни“ (първа част – 1977), „Хакери“ (1995), „Гатака“ (1997), „Матрицата“ (1999) и др. Но е елементарно и даже неприемливо футуристичният стил в модата да се асоциира само с авиацията и присъщите й аксесоари, само с космоса и космическите образи, само с научната фантастика и научнофантастичните филми, само с т.нар. „спомени от бъдещето“. Философията и духът на футуристичния шик са пропити със социален, културен и естетически оптимизъм. Те са заредени с надежди и предчувствия за по-добро и по-красиво бъдеще. Те са пропити с вълнение и предчувствие за радостни преживявания, за хубавите изненади от това, което предстои на човечеството.

Младежките субкултури и бунтарските движения, в т.ч. милениалите и представителите на Y и Z генерациите, както и въобще пристрастените към интернет „маниаци“ се идентифицират с такива пъстри разновидности на футуризма в модата, като сайбър фешън, киберпоп, кибергот, неомилитъри, гийк шик, а също и чрез холографски, постапокалиптични и Sci-Fi облекла. Всеки един жанр от модата на бъдещето издава изконните желания на последователите му да бъдат необичайни, провокативни, зрелищни и неопостмодернистични.

Непосилна е задачата да се посочат всички известни модни дизайнери, които са създавали и създават колекции, издържани във футуризма или ретрофутуризма, но сред тях не може да се пропускат редом с Пиер Карден, Андре Куреж и Пако Рабан, и имената, например, на Тиери Мюглер, Аликзандър Маккуин, Даян фон Фюрстенберг, Марк Джейкъбс, Никола Гескиер, Демна Гвасалия, Алесандро Микеле. Със свой принос в най-новите интерпретации на стила на бъдещето са „Баленсиага“, „Гучи“ „Долче и Габана“, „Луи Вютон“, „Ели Сааб“ и поне още една плеяда модни творци и брандове, които все по-убедително се представят в метавселената, тази нова траектория на футуристичния шик.

Футуристичният шик не е само в аеродинамичните форми и лъскавите текстили тип „металик“. От огромно значение е и прилагането на хайтек дизайна, на високотехнологичните начини на конструиране и изработване, както и въобще на онзи моден дизайн, който се вдъхновява от света на компютрите, интернет и киберпространството. Някои експерти тълкуват и минимализма в модата като една от проявите на футуристичното облекло. Експериментът и модната иновация също са неизбежна част от профила на футуристичните дрехи. Много силно ново направление във футуристичния дизайн е и творенето на устойчива и етична мода в духа на кръговата икономика и максималното щадене на природната среда.

Футуристичният шик – този толкова примамлив и прогресивен стил, е шансът за хората да бъдат смели мечтатели и мечтателни смелчаци. Елегантността на бъдещето е и бъдещето на елегантната мода – високотехнологична, дръзка, свежа и обещаваща.

Тагове: Брой 120

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео