Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

ИМА ЛИ ЧАЛГА МОДА У НАС?

от FLM
31.01.2008
Време за четене: 1 мин.
4567
A A
СВЕЖО И РАЗНООБРАЗНО ИНФОРМАЦИОННО МЕНЮ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл
Любомир Стойков

Любомир Стойков – главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”

Любомир Стойков

Наскоро в едно интервю ми беше зададен въпросът “Има ли чалга мода у нас?”. Какво да отговориш на такова питане? Първоначално в теб напира желанието спонтанно да отсечеш : “Що за глупости!” или “До там ли я докарахме?!” или “Голям резил, чалгата да стане мода!”… Но това е само първият импулс. Ако трябва с ръка на сърцето да отговорим, то несъмнено у нас (пък и навсякъде по света) има всякакви моди и лично аз нямам нищо против термина “чалга мода”. Подобно на всяко друго социално и културно явление чалгата като музикален жанр мина през различни етапи, а заедно с нея се трансформираха стилът и начините на обличане на чалга изпълнителите. Самият термин “чалга” беше цивилизован, минавайки през метаморфозите “неофолк” и “попфолк”, стигайки до класическото “фолк”. Заедно с чалгата и с “Камъните падат” и “Радка пиратка” ни беше поднесен (от гледна точка на модата ) драстично-вулгарен, зацапан и грубо еротизиран – до натрапчивост – стил. Неговата цел беше откровено цинична: всичко на показ, всичко за продан и част от чалга “певачките” имаха вид по-скоро на магистрални проститутки и отчаяни съдържателки на бардаци отколкото на модерни, атрактивни и привлекателни изпълнителки. Постепенно обаче техният имидж, стайлинг и като цяло – публичен вид, започна да се рафинира в резултат на комплексни влияния – обществено мнение, медии, продуценти, имиждмейкъри, стилисти, дизайнери и – разбира се – все по-изострящата се конкуренция.

Не може да се отрече фактът, че през последните години фолк певиците започнаха да отделят повече внимание на своята външност по посока на по-голяма естетиченсот и елегантност. Те вече ползват услугите на скъпоплатени консултанти и специалисти по стайлинг и много от тях приличат (поне по външност) на поп иконите, познати ни от световните музикални канали VH – 1 и MTV. Като добавим към това и социалните, и културните, и хуманни ангажименти на редица от тях – напосоки ще цитираме Глория и Рени, вече може да констатираме отчетливи положителни промени по посока на повече култура и по-малко халтура, повече цивилизованост и по-малко кич, повече естетика и по-малко пошлост. И това е нормално, защото от маргинален и анатемосван, жанрът “чалга” си е вече фолк, а неговата мода тепърва ще се издига и развива професионално и културно. Отделна и голяма тема е как попфолкът влияе и обогатява съвременната мода, придавайки й етно звучене, непринуденост и еклектично разнообразие. Но за това – по-нататък….

Тагове: Брой 7

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео