Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

ЛИЦЕТО КАТО ЗНАК НА КРАСОТАТА

от FLM
17.05.2011
Време за четене: 1 мин.
3852
A A
КАЧЕСТВЕНА И ПРЕЦИЗНА МОДА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Проф. Любомир Стойков

Любомир Стойков Проф.Любомир Стойков – главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”

Не бива да се спори за естетическото преимущество на лицето пред всички останали части на тялото…Защо? Защото това би било обречен спор. Човешкото лице е знак за физическата красота. Но не само за това. То е нещо много повече – културно и душевно послание, емоционален и интелектуален индикатор. Красивото лице (каквото и да означава това) примамва неустоимо, защото печели с бързината на възхитата и подкупва със силата на изкушението. Без усилие всеки може да извика в себе си представата за толкова магнетични физиономии, които е срещал, обиквал, разлюбвал и съзерцавал…Самото лице на свой ред е галактика от усещания, внушения, асоциации, тъй като всеки негов фрагмент и състояние – очи, устни, нос, чело, мимики, бръчки, усмивки и пр. издават страст или печал, възторг или страдание, радост или тъга, ентусиазъм или депресия, смелост или страх…

Лицето ориентира в красотата и заедно с това – гарантира нейната оригиналност по безапелационен начин. При това без да се налагат предварителни – „журнални”, общоприети канони, а като се вниква в индивидуалната реалност на красотата. Още Хосе Ортега-и-Гасет отбелязва относителността на представата за красивата жена тъкмо благодарение на уникалността, на индивидуалността и на оригиналността на хубостта във всеки лик: „От лицето, което виждам пред себе си, бих искал да науча, да узная какво е красота. Всеки женски образ ми обещава една непозната, нова красота; вълнението, което подтиква очите ми, е вълнение на човек, който чака някакво откритие, внезапно откровение”.

Несъмнен интерес буди и тълкуването на Ролан Барт на лицата на две от прочутите киноикони – Грета Гарбо и Одри Хепбърн – първата като лице Идея, а втората като лице Събитие. Но всичко това не противоречи на мисията на модата и дизайна, на козметиката и на ред още способи за акцентиране на лицето и неговото предимство. Напротив. Владеенето на тайните и техниките на модата и гримьорското изкуство, примерно, позволява да се подсили естетически стойностното (колкото и да е относително то) и да се тушира незначителното (колкото и да е спорно то)…

Какво предлагаме на нашите приятели – читатели в майския брой на „Fashion Lifestyle Magazine”? Постарали сме се да ви запознаем със стила на Ралф Лорен и се надяваме, че ще приемете нашата теза за този емблематичен дизайнер: Когато се разкриват и оценяват качествата на един моден творец, сред критериите за неговия успех несъмнено са оригиналността на творчеството му, мащабите на популярността му, финансовите резултати от бизнеса му и – казано по-философски – способността му да е във времето и заедно с това – извън времето, т.е. да успява и да задоволява потребностите на хората, но и да ги изпреварва. Всичко това може да се каже за създаденото в модата от Ралф Лорен. И още нещо – това, че той успява да тръгне от дълбоко американската същност, от културните и естетически корени на своите сънародници, да съхрани традициите в начина им на живот, като ги обогати и осъвремени с помощта на своята фантазия, на чувството си за прагматичност и с помощта на най-развитите текстилни технологии.

Сред пролетно-летните тендеции доминират анималистичните мотиви и шарки. Мъжката линия от колекция пролет-лято 2011 на марката Just Cavalli, например, е вдъхновена от мъжа, който прекарва лятната си ваканция в Стромболи и Малибу. Висококачествената италианска мода за сезона е повлияна от анималистичната култура на Cavalli като на силния пол са посветени четири отделни теми: STROMBOLI, GLAMBER CASINÒ, MALIBÙ и CITY. Актуалните иновативни принтове също са в духа на анималистичната естетика.

За дамите и техния стил пък се е погрижила младата ни сътрудничка Камелия Димова, която коментира предложенията на прочутата марка „Прада” така: „Оранжевото може да се асоциира със сладострастието и изневярата. Хубави усещания будат жизнерадостното и сигнално жълто, наситеното зелено, виталното синьо и предизвикателното цикламено. Свое запазено място имат романтичното розово и строгото сиво, което неутрализира контрастта. Колекциятеа впечатлява, стопля, но и дистанцира; предизвиква и респектира, създавайки неповторимото усещане за жена. По-ясни са очертанията и на образа й в бъдещето, съвместяващ в себе си едни от най-добрите черти в еволюцията на нежния пол. Колоритното разкрепостяване в комбинация със строгите силуети, придават на цялостната визия мъжко излъчване, познато от униформения стил. Внушението на колекцията на „Прада” съвместява добре познатите ни цветове в тяхната крайна наситеност. Не бива да се пропускат и формите (геометрични и неправилни – принтове от флората и фауната на екваториалния пояс), които действат по нов, провокиращ, но и консерватичен начин. Това визуално противоречие провокира и неистово привлича сетивата. То несъмнено печели на своя страна последователките на прикритата зад консервативни кройки екстраваганстност, агресия и разкрепостена женственост”.

Рубриката ни за горещи новини ще задоволи интереса ви към булчинския тоалет на Кейт Мидълтън и въобще към сватбата й с принц Уилям ; към поредното технологично чудо, а именно че британската марка "Маркс енд Спенсър" създаде първия в света въглеродно неутрален сутиен, работещ със слънчеви панели; към слуховете, че Анджелина Джоли ще бъде рекламно лице на модния гигант Луи Вюитон съвсем не са опровергани ; към Адидас , която стартира най-мащабната си рекламна кампания с участието на големите звезди в спорта – Дейвид Бекъм, Лионел Меси, Дерик Роуз и певицата Кати Пери.

Един от акцентите в броя е интервюто с Евелина Гелина – студентка по мода в НХА, която през месец април тя спечели националния финал на конкурса “Triumph Inspiration Award” 2011. На въпроса откъде е почерпила вдъхновение за печелившия си модел, тя отговаря: „Темата на конкурса позволяваше свободното й интерпретиране. Във връзка с мотото “125 Years of Celebrating Women” или „125 години възхвала на жената” погледнах на нея като духовно излъчване и характер. Чертите, характеризиращи всяка една жена, оформят нейната личност и макар под общ знаменател тя има собствен индивидуализъм, който я прави уникална и различна. Сравнявайки я с цвете показвам колко богат е женският индивидуализъм, защото всички цветя са еднакво красиви и нежни и същевременно толкова различни.”

Майското меню на „Fashion Lifestyle Magazine” предлага още богата информация за фотографите, фотомоделите, текстилните чудеса, професионалните успехи на известните, любопитните фешън истории, както и актуални факти от сферата на медиите, културата и свободното време. Желая ви приятно четене!

Тагове: Брой 45

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео