Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

ПРОТИВООТРОВА НА СКУКАТА: МОДАТА КАТО ШОУ, МОДАТА КАТО СПЕКТАКЪЛ!

от FLM
31.10.2007
Време за четене: 1 мин.
3292
A A
СВЕЖО И РАЗНООБРАЗНО ИНФОРМАЦИОННО МЕНЮ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл
Любомир Стойков

Любомир Стойков – главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”

Ефекти на цирковото изкуство, въздействаща мултимедия, избор на странни и необичайни места, микс от филмови и театрални похвати – всичко това в изобилие може днес да се срещне по модните подиуми. Повече от всякога модните ревюта са се превърнали в шоу и са придобили облика на грандиозни и въздействащи спектакъли. Но защо модата става все по-зрелищна? Кое кара дизайнерите да се състезават по оригиналност и находчивост в постановки и мизансцен, прилагане на светлинни ефекти и на специално озвучаване? Коя е гаранцията, че целият този пърформанс няма в един момент да се спука като сапунен мехур и да разкрие голата истина за нечие бездарие?

 

За да схванем модата като шоу и спектакъл неизбежно трябва да вникнем в нейната същност и природа – ярко комуникативна, интегративна и културна форма за идентифициране на личността, за забавление и за открояване на един или друг стил. Защо Джон Галиано превръща своите ревюта в пищни и запомнящи се карнавали и шествия? Кое кара Аликзандър Маккуин да избира запустели пространства, градски пазари, изоставени черкви и гробища, за да покаже новите си идеи? Мотивът е един и същ: да се грабне вниманието на публиката, да й се предложат нови и непознати източници на силни усещания, да се осъществи нов пробив в експеримента с модната презентация. Затова често пъти тук максимата е – колкото по-скандално и провокативно, толкова по-добре!

В българския дизайн също има немалко примери за нестандартни модни ревюта. Достатъчно е да споменем Мариела Гемишева с колекцията й булчински облекла, показани на покрива на художествената галерия в София на ул.”Шипка” 6 или пък представянето на колекцията й “Моден пожар” в двора на столичната пожарна. Модна къща “Ирида” пък намагнитизира интереса към своите колекции, показвайки ги веднъж в недостроената транспортна болница в село Лозен и друг път – в помещенията на Централния софийски затвор. Модна къща “Галинел” търси своята физиономия също чрез спектаклов и екзотичен стил (конски манеж в зала “Универсиада” и пустинен пейзаж в Близкия изток). Преди години Евгения Живкова пък показа най-новата си колекция под купола на цирк “Балкански”…

Философията и естетиката, че дрехите и въобще новия дизайн на облекло са неделими от начина им на публично представяне опложда творческите идеи на талантливите автори. И затова те не се страхуват да взимат нетривиални решения; да презентират новите си произведения изненадващо, странно, парадоксално и по този начин – да шокират и да изопват емоциите на публиката. А тя очаква тъкмо това – противоотровата на скуката!

Тагове: Брой 4

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео