Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

СТИЛЪТ ИЛИ… ФЕНОМЕНОЛОГИЯ НА ОРИГИНАЛНОСТТА

от FLM
09.02.2011
Време за четене: 1 мин.
3616
A A
КАЧЕСТВЕНА И ПРЕЦИЗНА МОДА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Проф. Любомир Стойков

Любомир Стойков Проф.Любомир Стойков – главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”

Способността да имаш собствен стил и да си оригинален е предизвикателство към всеки не само в модата и в изкуството, но и в реалния живот, в човешкото мислене и поведение. Търсенето и намирането на собствената различност е основен мотив в живота на хората, но този мотив има още по-голяма значимост за творците – в частност за дизайнерите на облекла. Откриването на различността се усложнява и затруднява не само по чисто индивидуални и психически причини, но и поради общоизвестния факт, че днес трудно може да се направят кой знае какви модни открития и, че няма нищо ново под слънцето. След като в областта на модата вече всичко или почти всичко е казано и показано, как да се открие, съхрани и развие индивидуалността на стила? Този въпрос не би могъл да остане без отговор при положение, че съществува авангардната и експериментална мода – терени, на които модните творци могат да тестват смелост и въображение, неконформизъм и радикалност. Феноменологията на оригиналността всъщност предполага абсолютизирането на задачата, стояща пред всеки моден дизайнер: да прояви собствената индивидуалност; да открие себе си и по-точно онова в себе си, което е различно и изключително по отношение на другите модни творци; да не копира и да не подражава на останалите, което би било признак на естетическа немощ, творческа импотентност и срив на моралните ценности. Пако Рабан изповядва максимата, според която по никакъв начин не трябва да имитира своите колеги. Сред главните уроци на майка му е било и предупреждението да не подражава на останалите: ”Да, мама винаги ми казваше:"Не се опитвай да копираш другите. Опитай се да имаш свой, собствен стил".

Какво предлагаме на нашите приятели –  читатели във февруарския брой на „Fashion Lifestyle Magazine”? Какви ще бъдат тенденциите през пролетно-летния сезон?

Сред изобилие от багри и материи денимът е особено актуална материя за топлите седмици и месеци. Цветовете са бледи, а перли и кристали красят ризите. Якетата и жилетките са смесица от модерен поглед и загатване за седемдесетте. На повечето от тях има цветни апликации и мозайки с различни мотиви. Успоредно с посоченото по-горе Роберто Кавали лансира късите поли  с дължина малко над коляното и висока талия (не са пренебрегнати обаче и дългите, които падат свободно, като създават усещане за нежен пролетен полъх. В неговите предложения е отделено място и на полите-панталони, големите тениски, както и на актуалния през последните години клин с декорации и форми.

Рубриката ни за скандали визира България  като истинско депо на стоки-ментена. От нашата страна те се разпределят по канали за останалите европейски държави и разбира се – заливат пазара ни. Докато преди обаче се продаваха по пазарите, вече можем да намерим фалшиви чанти по магазините, онлайн в български сайтове и в „eBay”. Горещите модни новини са свързани с дефилетата висша мода в Париж, ориентирани към топлия сезон на тази година. Важна, макар и кратка информация ви предлагаме за три от прочутите модни централи – „Кристиан Диор”, „Шанел” и „Армани”.

Българската мода убедително се представя от София Борисова и най-новата й колекция „DIFFERENT”. В нея тя предлага елегантни тоалети, предназначени за бизнес дамите и жените, които искат да бъдат стилни, както през деня, така и на вечерното парти. Цветовете са класическо черно в комбинации със зелено и петролено синьо, кафе, пепел от рози и бяло. Материите са естествени коприни и тафта, комбинации от кашмир и памук.

Новият брой на нашето списание не подминава и темата за професионалната фотография. Този път ви представяме творчеството на изумителния френски фотограф Феликс Надар, заснел някои от най-известните творци – негови съвременници, като например Балзак, Виктор Юго, Ференц Лист, Мане и др.  Студентката по мода от НХА Яна Каприева, която този пъти е автор на рубриката ни „Субкултури”, насочва вниманието към многоликия рейв – като стил и като мода. Кралица на текстила пък нарича дантелата друга наша авторка – Савина Ангелова, която отбелязва, редом с другото, че: „Дантелата се прави от много влакна, като памук, коприна и лен, също и метални нишки като злато, сребро и мед. Техниките за изработка на дантелата са две – дантела, която се плете с игла и дантела, която се изработва с чукчета. Това са много скъпи за производство видове дантела и вече не се произвеждат с търговска цел”.

Любопитното, надявам се, февруарско меню на „Fashion Lifestyle Magazine” предлага още солидни дози информация за фотомоделите, текстилните чудеса, любопитни фешън истории, както и актуални факти от сферата на медиите, културата и свободното време. Желая ви приятно четене!

Тагове: Брой 42

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео