Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

УНИВЕРСАЛНАТА ДРЕХА

от FLM
16.03.2009
Време за четене: 1 мин.
2821
A A
КАЧЕСТВЕНА И ПРЕЦИЗНА МОДА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Проф. Любомир Стойков

Любомир Стойков

Проф.Любомир Стойков – главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”

Има хора, които се чудят как да определят категорията „модерен” и „модерност” по отношение на избора на външност и стил на обличане. Някои дори са категорични, че в наше време човек задължително трябва да бъде модерен. Те говорят и за правото да си модерен, но и за задължението да си в крак с модата… Но какво означава „задължително” и „право” в този смисъл? Заговорим ли за права и задължения, неизбежно ще стигнем до отговорности, контрол, дисциплина и пр. административни термини, които влизат в разрез с либералната, с демократичната природа на модата като възможност на всеки да избере своята външна идентичност. Да си модерен означава преди всичко да си оригинален и различен, да отговаряш на духа на времето. Но съвсем не е едно и също да притежаваш собствен стил и да бъдеш модерен. Още Коко Шанел правеше разлика между стила и модата, като твърдеше, че модата е нещо, което отминава, а стилът е това, което остава. Всъщност стилът е рафинираната концепция за красота и елегантност, докато модерността е въпрос на актуалност, на синхронни или изпреварващи времето си външност и поведение.

Възможна ли е универсалната дреха? Реалистични ли са универсалните и вечни аксесоари? Саката и панталоните (при това не само при мъжете), перлените огърлици на Жаклин Кенеди Онасис като знак за непресъхваща елегантност или пък малката черна рокля на Одри Хепбърн от „Закуска в Тифани” като ценен символ на дамския шик се отричат от някои. Аргументите им са, че това са прекалено познати и банализирали се облекла и допълнения, които вече са извън модата. Но перлите и малката черна рокля са по-скоро емблеми на непреходната елегантност. Те са по-скоро символи на модни икони, знаци на универсалния вкус, надживял ограниченията на времето и пространството. .

Кои тогава са емблематичните, непреходните или още универсалните дрехи и допълнения? Някои дизайнери предпочитат да говорят за официални и спортни жанрове, за пуловера, например, или пък за панталоните, носени от жените. Трудно е да се прави категорично обобщение, но ако търсим колористичния момент, черният цвят е универсален за тържествени и официални случаи (макар че и тук може да има изключения – при това основателни, културно мотивирани). Условността и ситуативността на облеклото отдавна вълнуват екстети и културолози, журналисти и модни творци. Вратовръзката, например, все повече отживява функциите и времето си, което обаче не означава, че тя не бива повече да се носи като знак за ритуалност, тържественост, деловитост и пр. В самото бизнес облекло, дори, където открай време господства консервативният шик, също има голямо разкрепостяване напоследък…

Универсалната дреха и универсалната елегантност са две различни неща. Универсалната дреха е не-модната дреха, тя е по-близо до униформеното облекло и е подходяща за различни случаи. Универсалната елегантност пък е условно понятие, зад което се крие по-скоро познаването и прилагането на трайните символи на женствеността и мъжествеността, красотата, хармонията и изискаността в облеклото.

Погледната в идеален план, универсалната дреха неизменно включва или би трябвало да включва някои от най-гениалните хрумвания на модни икони като Коко Шанел и Марлене Дитрих, Грейс Кели и Одри Хепбърн, Жаклин Кенеди Онасис и лейди Даяна, Мадона и Виктория Бекъм и редица още други. Заедно с това, не трябва да забравяме, че модата и новото са като сиамските близнаци и, че символите на елегантността, познати ни от близкото или по-далечното минало, не могат да се прилагат механично, а трябва да се комбинират и рекомбинират, миксират и ремиксират съобразно духа на новото време, съобразно индивидуалността на хората, съобразно динамиката и промените в тяхното мислене и поведение.

 

Тагове: Брой 20

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео