Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

ВСИЧКО ЛИ Е НА МОДА?

от FLM
29.02.2008
Време за четене: 1 мин.
4416
A A
СВЕЖО И РАЗНООБРАЗНО ИНФОРМАЦИОННО МЕНЮ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл
Любомир Стойков

Любомир Стойков – главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”

Любомир Стойков

Все по-често дизайнери и журналисти, имиджмемйкъри и стайлинг специалисти безпомощно вдигат рамене, когато им се зададе въпроса “Какво е на мода?”. От една страна, те са информирани за актуалните тенденции и като папагали могат да повтарят каква е сезонната насоченост на една или друга модна къща, на един или друг световен дизайнер. От друга страна, те (или поне онези от тях, които познават добре съвременните механизми на модата) си дават сметка колко либерална, непредсказуема и с намаляваща власт ( в традиционния смисъл на думата) е модата днес. Така ли е наистина? Всъщност не намалява ли господството по-скоро на еднозначната, комерсиална и налагана чрез медиите и рекламата “задължителна мода”?

Аксиомата “Всичко е на мода!” е като че ли някакъв изход от тази заплетена ситуация. “Всичко е на мода” означава разширен шанс на човека да конструира собствената си идентичност. Всичко е на мода” означава безброй пазарни и естетически възможности всеки направи индивидуален избор без непременно да се съобразява с мнението на модните авторитети и особено на дизайнерите и централите, повечето от които са движени единствено печалбарски мотиви. “Всичко е на мода” е суровият, непретенциозен, леко циничен, но заедно с това максимално директен отговор на реалния живот, на новите генерации, на уличния стил. Тъкмо мнимата безпринципност в принципа “Всичко е на мода” позволи на еклектиката и микса, на винтиджа и дизайнерските рекомбинации да навлязат толкова мащабно в стила на обличане. “Всичко е на мода” е още един цивилизационен и културен знак за неограничените възможности на постмодернизма и за полезната фрагментираност на обществото. В ерата на всепозволеността са логични твърденията на Миуча Прада, че модата трябва да си знае мястото, а не да управлява живота ни, на Роберто Кавали, че любимите му дрехи са дънките и тишъртите и на Хюсеин Чалаян, който се прекланя пред фантазията на реалната виртуалност.

…”Всичко е на мода” обаче не означава безотговорност към собствената външност, баналност и мърлявост към стила на обличане, пасивност и паразитна меланхолия към стила на поведение и на общуване. Удобството и концептуалността, трансформациите на елегантността и свежите нововъведения съпътстват философията на постулата “Всичко е на мода”. Така естествено стигаме да шанса на днешния човек да бъде различен, да бъде оригинален и да умее да изпраща верните послания чрез езика на своята външност, чрез речта на своето тяло. Така че “Всичко е на мода” по-скоро е естетическа свобода, обвързана с културна отговорност и шанс за автентична идентификиция, отколкото повърхностно и глуповато заключение, че модата е нещо отживяло, че си отива, че е ненужна и празна…Перифразирайки Оскар Уайлд, не може да не се съгласим, че е модерно това, което носиш ти самият, а не останалите. Или, вече казано с усмивка: “Всичко е на мода, стига да го мога!”…

Тагове: Брой 8

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео