Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

МОДАТА НА ТУРСКИТЕ СЕРИАЛИ

от FLM
07.02.2010
Време за четене: 5 мин.
5274
A A
КАЧЕСТВЕНА И ПРЕЦИЗНА МОДА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Проф. Любомир Стойков

Любомир Стойков

Проф.Любомир Стойков – главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”

Турските сапунени опери са определено на мода в нашето социо-културно пространство и телевизионна среда. Като всяка мода, те също имат своите привърженици и противници. Като всяка мода, те също ще наситят и преситят вниманието и интереса и ще отмрат или затихнат… Водената обаче в момента публична дискусия за и против „инвазията от турски телевизионни сериали” в много моменти е несъстоятелна и манипулативна. Сапунената опера като специфичен ТВ жанр отдавна е изясненена теоретично и културологично. Средство за развлечение и отмора или дъвка за очите – все едно, тя се радва на цъфтящо здраве и завидно дълголетие. Защо обаче, сериали, произведени в и от нашата южна съседка будят толкова голям интерес? Как възникна тази телевизионна мода? Кое мотивира публиката да ги следи с нетърпение и дори да ги предпочита често пъти пред шумно рекламираните риалити шоута? Поради каква причина „засегнати” финансово и професионално продуценти искат санкции против „ориенталските” поредици?…

Голяма част от въпросните сериали се гледат от огромна аудитория поради факта, че третират чисто човешки, емоционални, всекидневни отношения. Оказва се, че турските „сапунки” са много по-близко до българската душевност и манталитет, отколкото примерно латино-американските им посестрими. Екзистенциални и всекидневни теми и проблеми, вечните въпроси на любовта и омразата, ревността и изневярата, ритуалите в бита и бита в ритуалите са доста атрактивни и – нерядко – майсторски представени и като снимачна технология, и като актьорска игра, и като фабулна интрига. Разбира се, не могат да бъдат поставени под общ знаменател „Перла”, „1001 нощ” , „Да върнеш времето назад”, „Гордата Аси” и др. За по-взискателния зрител някои от тези произведения са откровено блудкави, банални и втрещяващо скудоумни. Например „Гордата Аси” и „Мелодията на сърцето” са прекалено сладникави и тривиални. Но мелодраматичните моменти, крайните емоционални амплитуди, миксът между патриархалното и модерното и като цяло – чисто житейските страни и детайли в някои от турските сериали печелят нови и нови почитатели. Почитатели, които са обръгнали от комерсиалните и манипулативните игри, шоу-програми, риалити и какво ли не още, натъпкани с изкуствени и йезуитски трикове и схеми. Почитатели, които са в правото да направят своя избор в полза на жанр и художествена тематика, които няма да ги натоварват, да ги мамят или да им разкриват цената на истината.

Не крия, че аз лично не съм сред почитателите на турските ТВ поредици, но разбирам защо много хора ги харесват и следят. Този интерес не трябва да се осмива или пък пречупва през призмата на псевдо национализма или псевдо патриотизма. Телевизионната и художествената среда, естетическото медийно пространство е място за конкуренция, в което се налагат по-интересните, по-завладяващи и по-откровените филми и жанрове. Ако нашите медийни чорбаджии, продуценти, режисьори, сценаристи, актьори предложат български професионални алтернативи на чуждите сапунки, сигурен съм, че те ще се радват на същия, а – по-вероятно и на още по-значителен зрителски интерес. Но къде са всички те? И какво чакат?…

В новия брой на вашето любимо (надявам се!) електронно списание ви даваме възможност да се запознаете по-отблизо с творчеството на Наоки Такизава, което днес е несъмнен пример за оригинално експериментаторство и нестихващи иновативни търсения. Ще научите подробности и детайли около заформилия се скандал, в който е замесена Бионсе и млад български дизайнер – 

Искрен Лозанов, който спечели българския финал на конкурса Triumph Inspiration Award и чийто модел може би е изкопиран от прочутата поп-звезда и нейния стайлинг екип. Очакват ви също горещи

модни новини, като това, че модният свят полага големи усилия за подпомагане на пострадалите от земетресението в Хаити, че дъщерята на Мик Джагър и Джери Хол – Джорджа Мей Джагър, се изявява успешно в рекламна кампания на Долче и Габана или пък вестта за подкрепата, която Анна Уинтур оказва за възстановяването на френската модна индустрия от тежката икономическа и финансова криза.

Какви са

модните тенденции и защо деликатността в излъчването, която се постига чрез хипнотични цветове на облеклото, е толкова актуална? Наистина ли вталените ризи, а също – всевъзможни мини рокли, вталени сака и корсети, които могат да се съчетаят дори с дънки, бяха най-големите изненади на дизайнерката

София Борисова за модна къща “Романтика Фешън”? Кои са гафовете, свързани с кражба на интелектуална собственост между дизайнери и модни къщи – при това, показващи, че големите имена също не са застраховани от грешки и имат

мръсни тайни? Вашият предпочитан виртуален съветник по мода, стил и лайфстайл ще отговори в новата си емисия на тези и на редица още въпроси, изострящи естетическото ви любопитство.

Апетитното февруарско меню на

„Fashion Lifestyle Magazine” предлага още големи дози информация за секса и семейния живот, предизвикателни фешън истории, както и актуални факти от сферата на медиите и културата, свободното време и имиджовия успех. Приятно четене, скъпи читател

 

Тагове: Брой 31

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео