Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура

БОЙКА ВЕЛКОВА: „ЖЕНАТА ТРЯБВА ДА СТАНЕ ГОСПОДАР НА СВОЯТА ЖЕНСТВЕНОСТ”

от FLM
12.05.2021
Време за четене: 2 мин.
2198
A A
БОЙКА ВЕЛКОВА: „ЖЕНАТА ТРЯБВА ДА СТАНЕ ГОСПОДАР НА СВОЯТА ЖЕНСТВЕНОСТ”
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Актрисата Бойка Велкова завършва ВИТИЗ в класа на проф. Димитрина Гюрова. По-късно специализира в театралния институт „Лий Страсбърг“ в Ню Йорк, както и има специализация по режисура в Санкт Петербург. През 1989 г. получава трета награда за женска роля на фестивала за Българска драма и театър за ролята си на Жана Д‘Арк. Първата си награда за женска роля на Съюза на артистите в България – „Икар“ получава за ролята си на Олга „Три сестри“ през 1999 г. Също така два пъти е наградена с „Аскеер“ – първата награда печели през 2000 г. с ролята си на Елена Андреевна „Вуйчо Ваньо“. След 5 години отново е носителка на „Аскеер“ с ролята си на Мис Робинсън в „Абсолвентът“. През следващите години следват още много номинации и награди.  Сред най-успешните й роли в киното са „Боянският майстор“  – 1981 г. (реж. З. Жандов), „Йо-хо-хо“ – 1981 г. (реж. Зако Хеския), „Вуйчото“ – 1996 г. (реж. З. Касаманова), „Птицата“ – 2003 г. (реж. Галя Краева), „Църква за вълци“ – 2004 г.  (реж. Николай Ламбрев), „Леден сън“ – 2005 г. (реж. Иван Георгиев), „Приятелите ме наричат чичо“  – 2006 г. (реж. Ивайло Христов), „Островът“ – 2011 г. (реж. Камен Калев), „Под прикритие“ – 2014 г.  (сериал – 4 и 5 сезон) (целият сериал е от 2011 – 2016 г.), „11 а клас“ – 2016 г. (реж. Георги Костов), „Асансьор за пациенти“  – 2017 г. (реж. Иглика Трифонова) и Уют – 2019 г.  (реж. Камен Донев).

Култура

През 2017 година Бойка прави своя дебют като режисьор с постановката „Цветът на дълбоките води“. Номинирана е за тазгодишните награди „Икар“ за водеща женска роля за Хелена Рубинщайн в „Империя на красотата – Мадам Рубинщайн“. Проф. д.н. Любомир Стойков – културолог и изкуствовед, споделя за нея следното: „Бойка Велкова е харизматична, чувствителна и своенравна актриса, която оставя забележителна следа в българския театър и в българското кино. Тя принадлежи към онази категория актьори, на които са присъщи интелигентност, оригинално мислене, духовна широта и индивидуален психологически подход при изграждането на образите и интерпретирането на ролите, които са им отредени. За добрия актьор е важно да бъде свободен в избора на изразни средства, но и творчески дисциплиниран. На сцена и пред камера Бойка Велкова перфектно съвместява и двете.“.

Кога разбрахте, че искате да се занимавате с актьорско майсторство?

Моята мечта беше да се занимавам с археология, но аз предпочетох да изпълня желанието на майка ми, а именно да стана актриса. Много й благодаря затова, защото сега се занимавам с „археология на душата“ и това ми носи огромна радост.

Култура

Какво си спомняте за първата пиеса, в която взехте участие?

След като завърших Театралната академия заминах за Русе по разпределение. Първата ми пиеса се казваше „Кошници“ на Йордан Радичков /Червената шапчица/. Спомням си, че преливах от вълнение и не можех да спя. Летях към театъра, пълна с надежди и желание да се уча и бях готова да се отдам до край. Мога да кажа, че имах голям късмет, защото от самото начало се докоснах го големи режисьори и актьори.

Кой български или чуждестранен актьор Ви е повлиял най-много и с какво за формирането Ви като актриса?

Култура

По пътя си в театъра срещнах много талантливи и важни хора. Всички те бяха като „маяци“ за мен. Харесвам много Невена Коканова, Катя Паскалева, Татяна Лолова, Наум Шопов, Коста Цонев… От чуждестранното кино мои вдъхновители са Мерил Стрийп и Марлон Брандо, чиито любими цитати искам да споделя с вас:

Култура

„Кинозвездата – това е човек, седящ върху захарен трон под проливен дъжд.“ – Марлон Брандо
„Формулата на щастието и успеха е просто да бъдеш себе си по
възможно най-яркия начин.“ – Мерийл Стрип
Мисли на изключителни актьори, които са съградили катедрали вътре в себе си с върхове, които докосват небесата, а същевременно са стъпили здраво на земята. Надявам се и аз да постигна точно това!

Завършили сте прочутия Театрален институт „Лий Страсбърг“ в Ню Йорк. На какво Ви научиха там и успявате ли да прилагате техните актьорски методи и техники на сценична игра?

Това беше незабравим период от моята младост. В института ме научиха да мисля, да чувствам, да работя със сетивата си и най-важното – да бъда себе си. За да станеш шампион, трябва да се бориш докрай. Човек никога не губи окончателно, докато не се откаже…

Култура

От какво почерпихте вдъхновение за Вашия режисьорски дебют с постановката „Цветът на дълбоките води“?

Всичко започна с прекрасната среща с авторката на пиесата Оля Стоянова, която ми помогна да осъзнах каква изключителна жена е била Елизабет I. Почерпих вдъхновение от нейната съдба, защото въпреки че живее в свят, управляван от мъже, тя е интелигентна, решителна и умееща да контролира емоциите си. Другият важен герой в постановката е Мария Стюард, която е увлечена от първична и непреодолима природна сила с опиянени сетива, вървейки към своята гибел като лунатичка.

Култура

Съдбите на тези исторически фигури се повтарят и в днешно време. Жената трябва да пречисти вътрешния си свят, да разбере механизмите на поведението си, продиктувани от емоции, агресивност, инфантилност, гняв, враждебност и да стане „господар“ на своята женственост и на живота си.

Коя е Вашата любима постановка като актьор и като режисьор, и защо?

Последната. (Федра) – 

Култура

Номинирана сте за награда „Икар“ с ролята Ви на Хелена Рубинщайн в „Империя на красотата – Мадам Рубинщайн“. В тази постановка освен, че играете главна женска роля, Вие сте и режисьор. Разкажете повече за този проект?

В пиесата на Джон Мисто „Империя на красотата“ се разказва за две успешни бизнес дами, които в конкуренция изграждат Империята на козметиката. Там войната се води с лакирани нокти, ароматна пудра и изобилие от руж.

Хелена Рубинщайн и Елизабет Арден са посветени на кариерата си, гъвкави, борбени, изобретателни и  успешни, но също така са изтощени от самота.

Култура

Обмисляте ли отново да се изявите като режисьор и ако не е тайна – коя пиеса бихте искали да поставите?

Не мога да отговоря категорично на този въпрос. Вярвам, че всичко прекрасно тепърва ми предстои!

Култура

Само за няколко години си отиде цяла плеяда от златното поколение на българските актьори, сред които Стефан Данаилов, Стоянка Мутафова и наскоро – Татяна Лолова. Работили ли сте с някой от тях и каква следа са оставили в душата и в сърцето Ви?

Работила съм в две пиеси със Стефан Данаилов – щедър, добър, истински рицар в театъра, тези думи го описват най-добре.

Култура

За представлението „Пътят към Афродита“ поканих Татяна Лолова да прочете хайко на запис и оттогава съм запленена. За мен тя е любима актриса, вулкан от талант, импровизация и ерудиция. Много ценях мнението й за театъра и съм сигурна, че дори не подозирала колко ме е окуражавала да се развивам професионално. Късметлийка съм, че ме допусна в нейния свят.

Какъв съвет ще дадете на по-младите актьори?

Единствено в развитието, обновлението и промяната се крие истинската сигурност.

Интервюто взе: Хелена Тодорова

Култура

Култура

Тагове: Брой 112

Вижте още

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“
Успех

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу
Култура

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Стилът на диктаторите: Хитлер, Мусолини, Сталин
Медии

Стилът на диктаторите: Хитлер, Мусолини, Сталин

Професионален стандарт в търсене на най-добрите примери в бизнеса
Медии

Професионален стандарт в търсене на най-добрите примери в бизнеса

Най-популярни

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Академията за мода носи усещане за естетически релакс

Академията за мода носи усещане за естетически релакс

Грим империята на Хейли Бийбър с нов собственик

Грим империята на Хейли Бийбър с нов собственик

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео