Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура

МЕСЕЦ НА БЪЛГАРИЯ В ХОЛАНДИЯ ОТ 28.10 ДО 28.11

от FLM
29.10.2015
Време за четене: 1 мин.
3882
A A
МЕСЕЦ НА БЪЛГАРИЯ В ХОЛАНДИЯ ОТ 28.10 ДО 28.11
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

ПРЕДСТАВЯНЕ ПЪРВООБРАЗА НА ФОЛКНЕТИКАТА В ХОЛАНДИЯ

Решение на проблема с обездвижването, което убива 500 000 европейци
всяка година

На 15 октомври в Пресклуб БТА се състоя пресконференция по повод предстоящия месец на България в Холандия от 28 октомври до 28 ноември. В рамките на този период културните и икономически отношения между България и Холандия ще бъдат подкрепени чрез изнасяне на 25 спектакъла „Това е България’’ на Национален фолклорен ансамбъл „Българе” в 25 града в Холандия. Сериозната културна изява има силен имиджов потенциал за България и от икономическа гледна точка. Възможностите и ефектите от промотирането на страната ни по света чрез уникалния ни фолклор бяха представени от участниците в пресконференцията.

МЕСЕЦ НА БЪЛГАРИЯ В ХОЛАНДИЯ от 28.10 до 28.11

В самото начало Христо Димитров – хореограф, продуцент и основател на Национален фолклорен ансамбъл „Българе” отбеляза, че това е най-дългото турне, което са правили до момента и то е част от проект, който ще продължи във Франция и Дания, а целта му е да рекламира България чрез уникалния ни фолклор, който е най-богатият в света в ритмично отношение. Христо Димитров сподели още, че по време на турнето ще насърчават развитието на фолклорния туризъм и ансамбълът ще прави флашмоб на централни места в градовете, като по този начин също ще представят българската култура и мода с български шевици. Мода с българските шевици ще бъде показвана и по време на спектаклите на „Българе” в Холандия. А благодарение на „Ричмарт”, от „Българе” ще носят 400 костюма с български шевици, които ще подаряват в Холандия на важни фигури, които срещат по време на турнето – посланици, директори на театри, бизнесмени, спонсори. В началото на пресконференцията танцьори от ансамбъл „Българе” показаха малка част от спектакъла ‘’Това е България’’ и демонстрираха силното въздействие от българските народни танци.

МЕСЕЦ НА БЪЛГАРИЯ В ХОЛАНДИЯ от 28.10 до 28.11

Владимир Минев – началник отдел информационно обслужване на бизнеса в Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средни предприятия, развълнуван от изпълнението на ансамбъл „Българе”, подчерта, че „връзката между културните и икономически отношения е абсолютно директна”. Той акцентира върху това колко силно положително влияние върху бизнеса има разпознаваемостта на страната ни. Впечатлението, което българи от сферите на спорта и културата оставят в чужденците, допринася за популяризирането на България, създава увереност в бизнесмените и отваря врати. Владимир Минев допълни, че от страна на Агенцията и Министерство на икономиката ще подкрепят проекта чрез посолството и търговската служба в Холандия, за да бъдат разпространени покани до съответните бизнес структури и хора, които в бъдеще биха могли да вземат решения в полза на бизнеса в България. Подкрепата от страна на Министерство на икономиката е продължение и на договореното двустранно икономическо сътрудничество между България и Холандия от 16 юни 2015 г.

МЕСЕЦ НА БЪЛГАРИЯ В ХОЛАНДИЯ от 28.10 до 28.11

Мартин Йорданов – бизнес консултант и моден предприемач, разшири гледните точки към проекта за популяризиране на България чрез уникалните неравноделни тактове и българските шевици. Той сравни българския фолклор с планина, в която има злато и това злато са неравноделните тактове – послание от древността, останало от траки, славяни и прабългари. Именно с неравноделните тактове България е уникална и те са не само важен принос в музикалната култура на Европа и света, но могат да бъдат „извадени” от българския фолклор и да се превърнат в част от решението на световния проблем – обездвижването. То е четвъртият водещ рисков фактор за смъртност в целия свят, a ключът за справяне с последствията от обездвижването е движението. Тук именно е важен потенциалът на българските народни танци и по-конкретно на неравноделните тактове, които могат да бъдат представени по нов модерен начин, като се поставят в основата на Фолкнетиката. Христо Димитров обясни, че названието произлиза от съчетанието между думите каланетика и фолклор, а самата фолкнетика представлява нова система от движения на базата на българските народни танци върху народна музика със съвременно звучене. Фолкнетиката в момента се разработва от екип хореографи от Асоциацията на хореографите в България, чийто председател е Христо Димитров.

МЕСЕЦ НА БЪЛГАРИЯ В ХОЛАНДИЯ от 28.10 до 28.11

По време на пресконференцията Невелина Карталова – представител на сдружение „BG Бъди активен”, представи кампанията Now We MOVE „Да раздвижим България” част от която е и „Най-дългото хоро” Now We Dance 2014 в Пловдив. Невелина Карталова представи резултатите от проучване, според което обездвижването е бомба със закъснител, която убива половин милион европейци и струва над 80 милиарда годишно. Изследването е проведено от Eвропейския център за икономика и бизнес изследвания (Centre for Economics and Business Research) и според резултатите от него 1 от всеки 4 души в Европа е физически обездвижен. При младите хора това са 4 от всеки 5. Обездвижеността взима повече жертви от тютюнопушенето и причинява смъртта на 500 000 европейци годишно. Решението е просто – 30 минути умерена до интензивна физическа активност на ден. Това решение може да бъде и Фолкнетиката, която ще представи българския фолклор пред света по един нов, съвременен начин, смятат инициаторите на проекта. Популяризирането на Фолкнетиката по света на свой ред ще рефлектира и върху разпознаваемостта на България, може да провокира интереса на чужденци към българския фолклор, от там към страната ни, а ефектите от това биха били многостранни.

МЕСЕЦ НА БЪЛГАРИЯ В ХОЛАНДИЯ от 28.10 до 28.11

В подкрепа на проекта за популяризиране на България по света чрез българския фолклор и българската шевица се вкючват Весела Барбукова – собственик на In Life Media, бизнес консултант, носител на приза Бизнес дама на годината и стилист Капанов – председател на националното сдружение на фризьорите в България и президент на ‘’Интеркоафюр – България’’. По време на пресконференцията г-жа Барбукова обясни, че екипът на In Life ще присъства по време на цялото турне и ще отразява най-интересните моменти като своевременно ще информира и водещите холандски медии за турнето. Весела Барбукова съобщи, че организира екип от хора на високи позиции от Европейската банка за инвестиции в Люксембург да посети концерта на „Българе” в Айндховен. Г-жа Барбукова обобщи и основните причини, поради които подкрепя проекта, а именно: важността на посланието на българския фолклор за българите в чужбина и за тяхното самочувствие; възможностите за осъществяване на реални бизнес връзки и контакти; идеята по модерен начин да се представи българския фолклор, както и представянето на българската шевица. Като партньор на проекта стилист Капанов акцентира върху предстоящия Международен конгрес на коафьорското изкуство през септември 2016 година в Шанхай, където България може да бъде представена атрактивно чрез българския фолклор пред други над 50 държави.

МЕСЕЦ НА БЪЛГАРИЯ В ХОЛАНДИЯ от 28.10 до 28.11

По време на пресконференцията стана ясно също, че по линия на MEN’S FASHION CLUSTER предстои откриване на модно „посолство” (шоурум) на българската мода в Амстердам, където ще бъдат представени и студенти по мода от български университети. Водещ на пресконференцията беше проф. Любомир Стойков – председател на Академията за мода, медиен и моден експерт и консултант на проекта.

МЕСЕЦ НА БЪЛГАРИЯ В ХОЛАНДИЯ от 28.10 до 28.11

МЕСЕЦ НА БЪЛГАРИЯ В ХОЛАНДИЯ от 28.10 до 28.11

Снимки:
1. Участниците в пресконференцията: Невелина Карталова, Мартин Йорданов, Христо Димитров, проф. Любомир Стойков, Владимир Минев, Весела Барбукова и стилист Капанов. (от ляво на дясно)
2. Мартин Йорданов, Христо Димитров, проф. Любомир Стойков (от ляво на дясно)
3. Владимир Минев, Весела Барбукова и стилист Капанов. (от ляво на дясно)
4. – 6. Ансамбъл „Българе” показа малка част от спектакъла ‘’Това е България’’.
7. Мартин Йорданов и проф. Любомир Стойков
8. Владимир Минев, стилист Капанов, Невелина Карталова, Христо Димитров, Весела Барбукова, Мартин Йорданов и проф. Любомир Стойков (от ляво на дясно)
Фото: © Хайлайф

Тагове: Брой 80

Вижте още

Моника Господинова: „Да облечеш послание, не просто дреха!“
Интервю

Моника Господинова: „Да облечеш послание, не просто дреха!“

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан
Успех

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Иносказателното творчество на Енчо Пиронков озари галерия „Милениум“
Култура

Иносказателното творчество на Енчо Пиронков озари галерия „Милениум“

Когато изкуството говори: UNTOLD разказва неизказаното
Култура

Когато изкуството говори: UNTOLD разказва неизказаното

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео