Модната революция е в ход – след труса във „Версаче“, свързан с напускането на Донатела Версаче, още един моден гигант прави кардинална промяна в най-висшия си ешалон. Досегашният главен дизайнер на „Баленсиага“ Демна поема творческото командване в „Гучи“, като от юли 2025 г. официално ще бъде артистичен директор на луксозния бранд.
Всъщност „Гучи“ и „Баленсиага“ са собственост на френския конгломерат Kering, чийто председател и главен изпълнителен директор Франсоа-Анри Пино заяви:
„Приносът на Демна към индустрията, към „Баленсиага“ и към успеха на групата е огромен. Творческата му сила е точно това, от което „Гучи“ се нуждае. Докато му благодаря за всичко, което постигна през последните 10 години, очаквам с нетърпение да го видя как оформя новата артистична посока на „Гучи.“
Демна е дизайнерът, който превърна „Баленсиага“ в един от най-провокативните и луксозни брандове, с приходи в размер на близо 2 милиарда долара.
През 2021 г. Демна и Алесандро Микеле, дизайнерът на „Гучи“ по това време, се заиграха с двата бранда, като преосмислиха най-разпознаваемите си дизайни на аксесоари и осъществиха т.нар. Hacker Project. Демна замени емблематичното монограмно лого на „Гучи“ – GG и на негово място постави лого с двойно B върху най-иконичните чанти на италианския бранд. Така се роди и моделът с надпис “This is not a Gucci bag”.

Източници: