SWISS LINE във времето

SWISS LINE във времето

Лилия Людмилова

*Козметичната марка празнува 25 години от създаването си и подарява страхотен сет от девет професионални продукта

Принц Михаел Масалски е основател и президент на Swiss line by Dermalab – компания от Швейцария, за глобална козметична грижа против стареене, която чества 25 –тия си рожден ден през 2014 г. Масалски е познат със своя „по швейцарски” педантичен метод на бизнес-поведение, използване на иновативни маркетингови техники и продуктови разработки. Преди да лансира Swiss line, той заема поста на изпълнителен вицепрезидент на друг луксозен швейцарски бранд - La Prairie, където е основен двигател в създаването и усъвършенстването на прочутата продуктова линия Skin Caviar. В Swiss line, неговото разбиране за бизнеса, мисленето в перспектива и интуицията му, го довеждат до придобиване на ексклузивните права за комерсиализиране на Cellvital – ингредиент от революционна клетъчна терапия, която до 1989-а се е прилагала единствено по инжекционен път в световноизвестна клиника за клетъчно ревитализиране - Clinique Lemana. Cellvital, преименуван на Cellactel за Swiss line, става база за разработването на продуктите от Cell Shock Сollection през 1991 г., и стои в най-голяма степен зад успеха на Cell Shock като най-добре продавана козметична линия на марка Swiss line в момента.

SWISS LINE във времето

Михаел Масалски не е само интелигентен бизнесмен и визионер, той е и потомствен принц (княз). „Кралският корен” на фамилия Maсалски откриваме в генеалогичното дърво на Рюрик - първият руски княз. Правнукът на Княз Михаил Всеволодович – Георгий, се жени за Теодора, дъщеря на Великия Херцог на Литва, и през 1390-та получава Княжество Мосалск (откъдето идва и името на благородническата фамилия). Фамилия Масалски получава признание от кралския двор в Литва през 1490-а. Три години по-късно - през 1493-а, след анексирането на Княжество Мосалск от Великото Херцогство на Литва от Иван III, князете емигрират към Великото Херцогство на Литва. По-късно фамилията получава признание от кралския двор в Полша през 1775-а. Благородническото потекло на фамилията е подробно описано в 5-а част от Руския Благороднически Алманах от 1864-та.

ОБРАЗОВАНИЕ И КАРИЕРА:
Михаел, син и единствено дете на Принц Николай Масалски и Елена Слоним, е роден през 1938 г. в Берлин, но израства в Швеция. Получава диплома по маркетинг, реклама и бизнес-администрация от Стокхолмския университет, Frans Schartaus Handelsinstitut и Institutet för Högre Rekllam Utbildning, завършва и Harvard Business School. Преди да превземе света на козметиката, Михаел работи в Швеция за две компании от Fortune 500: „Кока – Кола”, където отговаря за успешното лансиране на замразения плодов сок Minute Maid, както и „Волво”, където ръководи дейността, свързана с продажбите на коли в EFTA извън Швеция (Швейцария, Австрия и Великобритания). Но страстта му към женската красота го кара да се присъедини към екипа на Revlon за повече от 10 години: работи в Швеция и Франция като Генерален Мениджър за филиалите на марката, и в САЩ – като Вицепрезидент на Международен Маркетинг и Търговия за Ultima II, Princess Marcella Borghese и „Пиер Белмен”. След кариерата в „Ревлон”, Mасалски става президент на компания La Prairie, а по-късно основава Swiss line by Dermalab.

РАЖДАНЕТО НА SWISS LINE:
1989 – това е годината, в която пада Берлинската стена, на мода са дългите бухнали коси, а избелените с киселина джинси са последен моден писък и всеобща мания. През тази година е основана и Swiss line by Dermalab – революционна клетъчна козметика против стареене на кожата. И макар, че марката се появява през 80-те, нейното наследство се корени в забележителните клетъчни практики от 50-те години (1952-а), когато д-р Алфред Пфистер (Alfred Pfister), който в продължение на няколко години работи съвместно със създателя на клетъчната терапия професор Пол Ниеханс (Paul Niehans), разработва Cellvital – техника за съхранение на свежи клетъчни екстракти. До 1995-та, терапията Cellvital е била приложима само инжекционно върху пациенти в клиника за клетъчно ревитализиране, но нещата се променят, когато Dermalab S.A. придобива ексклузивните права да предлага на пазара селекция от парамедицински продукти, съдържащи патентованата терапия Cellvital. Тези нови продукти слагат началото и формират известната серия на Swiss line, Cell Shock Сollection.

Когато говорим за Swiss line by Dermalab, няма по-вярна поговорка от старата и добре позната: “Колкото повече променяме нещата, толкова по-непроменени си остават”. Компанията е основана на базата на медицинско авангардно постижение (Cellvital), и бъдещето й също е свързано със света на медицината. “Бъдещето на бюти-бизнеса е комбинация от козметика, инжекционни интервенции, пластична хирургия и хранене.” – обяснява Maсалски. “И така, движейки се напред, Swiss line ще продължава да се фокусира върху създаването на иновативни и луксозни козметични продукти, които работят не просто сами за себе си, а в комбинация с инвазивни естетични процедури. В допълнение, ние ще продължим да окуражаваме дерматолозите да предлагат терапии със Swiss line в техните клиники – пред- и пост-оперативно, за по-добра протекция и за укрепване на кожната тъкан.”

Swiss line и занапред ще продава своите продукти през престижни търговски обекти, Spa-центрове и парфюмерии по цял свят, с фокус върху развитието на моно-бранд магазини и моно-Spa центрове, защото именмно така компанията вижда перспектива за растеж.

Предлагаме на вашето внимание кратко интервю с Михаел Масалски във връзка с марката Swiss line и нейната годишнина.

SWISS LINE във времето

1. Защо пожелахте да разработите козметична грижа против стареене? 
Успях да забележа, че културата на съхраняване на младостта се утвърждава все повече и за мен стана ясно, че в козметичната индустрия продуктите против стареене ще имат водеща роля.  Младежката свежест на кожата се нуждаеше от комерсиализиране, като трябваше да се признае и потвърди търсенето на анти-ейджинг продукти, и да се възприеме важността им на пазара.

2. Защо според вас швейцарските козметични продукти са считани за по-добри от тези, произвеждани в други страни?
В Швейцария, за разлика от останалия свят, козметичните марки са се появили като естествена еволюция от разработките в медицинския и фармацевтичния сектор. И това, от самото начало, дава предимство в технически план на швейцарската козметика да разполага с авангардни съставки, и да се фокусира върху резултатите. В други държави, или региони, козметиката често се развива като продължение на традиция в производството на парфюми, или като аксесоар в модната индустрия.

3. Защо заменихте животинските екстракти в Cell Shock collection, с био-технологични/растителни екстракти през 2002-а?
Дадох си сметка, че козметичната индустрия се фокусира все повече и повече върху сериозни разработки на био-технологични и растителни екстракти, и че това е бъдещето. Освен това, нагласата на клиентите, що се отнася до животинските екстракти, беше да ги избягват като нещо остаряло, нежелано и неетично.

4. Как се разви козметичната индустрия през последните 25 години?
Козметичната индустрия се придвижи напред, започвайки от създаване на продукти, които предлагат повърхностен резултат, и достигайки до сериозни постижения, на границата с медицината. Появиха се революционни технологии – пептидни, нанотехнологии, стволови клетки и авангардни транспортни технологии, които трансформираха козметичната грижа от изкуство в наука. Макар, че продуктите на Swiss line са тясно свързани с науката, ние се стараем да запазим и елементите на изкуство в козметиката по отношение на текстури, аромат, опаковки и т.н, с цел да засилим усещането за лукс. Това няма да се промени, независимо от научните ни постижения.

5. Какво ще донесат предстоящите 25 години на Swiss line? 
Аз твърдо вярвам, че най-доброто тепърва предстои, тъй като проектите, по които работим за следващите няколко години, са толкова вдъхновяващи! Но няма да развалям изненадата и просто ще кажа, че ще продължаваме да разработваме по-качествени от другите продукти, с клинично доказани резултати.

В Swiss line знаем, че младостта е един от най-хубавите подаръци, с който бихме могли да дарим някого, и в чест на нашия 25-годишен юбилей, марката ще зарадва своите почитатели със луксозен празничен комплект с 9 топ продукта на марката от колекцията Cell Shock. Търсете в дермо-клиниките и клиниките по естетична медицина.

КАКВО СЪДЪРЖА КОМПЛЕКТА:

360 градусова синхронизирана подмладяваща програма „Да върнем времето” :
Оригинална козметична програма за „връщане времето назад” и противодействие на стареенето. Програмата представлява модерна интерпретация на класическото третиране с ампули и включва серия за дневна и вечерна употреба, със синхронизирано действие: дневните ампули постигат лифтинг-ефект, атакуват бръчките и хидратират кожата, докато вечерните елиминират токсините, озаряват и укрепват кожата. Тя е разработена за апликация върху лице, шия и деколте, веднъж или два пъти годишно, за едномесечен период – идеално при смяна на сезоните като заместител на обичайните серуми. Една ампула от всяка серия действа в продължение на около 2 седмици, а на всеки 4 или 6 месеца програмата може да се използва повторно.

Лифтинг-крем с богата текстура за нормална към суха и дехидратирана кожа; подходящ при всякакъв климат с UVA/UVB защита.:
Лифтинг-кремът подхранва и овлажнява кожата с формула против стареене, която предлага антиоксидантна защита и елиминира кумулативния ефект от прогресиращото остаряване. Стимулира колагеновия синтез и спира девитализирането на кожата, спомага и за обновяването на колагена и спира девитализирането на кожата. Био-миметици фактори на растежа (100% растителна активна съставка - хибискус абелмоскус) активизират метаболизма и клетъчното обновяване, а био-активен ресвератрол (екстракт от нар, ориз и витамин С) потенцира дейността на Колаген IV (протеин, необходим за поддържане на структурния интегритет на клетките). Селактел 2 (комплексот био-нутриенти) ревитализира и подмладява кожата, постигайки моментален лифтинг-ефект и забележителнагладкост на кожния релеф. UVA/UVB филтри и различни полимери защитават кожата от агресиите на градската среда. Освен всичко, полимерите улесняват нанасянето на грим. Кремът се нанася сутрин и/или вечер, върху лицето и шията и може да се съчетава с всички серуми на марката и/или ампулни терапии.

Лифтинг серум за лице за всички типове кожа, за всяка възраст, с витамин A, C и E с хиалуронова киселина. :
Интензивен серум, който постига забележителен лифтинг в рамките на минути, видимо намалява бръчките, тонизира и подмладява кожата. Съдържа шест растителни и морски активни съставки във висока концентрация, които стягат и реструктурират кожата. В синергично единство, те възстановяват хидро-баланса, еластичността и стегнатостта, като придават трайна свежест на тена. Високото съдържание на хиалуронова киселина гарантира отлична хидратация на кожата, и в комбинация с витамини А, С и Е неутрализира свободнитерадикали. Полилифт (комплекс от протеини от сладък бадем) намалява фините и по-дълбоки бръчки, формира защитен филм върху кожата и връща мекотата и гладкостта й. Нанася се сутрин и вечер върху лицето и шията, преди крем от серията Swiss Line, а за а по-интензивен лифтинг-ефект, използвайте продукта самостоятелно.

360 градусов серум за корекция на бръчки в околоочния контур с тройно-колагенов комплекс:
Комплекс с копринено-гладка текстура, подсилен с тройно-колагенов комплекс, осигурява запълване на бръчките с видим ефект, овлажнявайки щедро сухата кожа и връщайки еластичността й. Той предлага три различни пътя за съхраняване на колагена - чрез увеличаване на естественото му производство (разтворим колаген), укрепване и защита на колагеновите структури (стимулиращ колагена пептид и растителни екстракти). Връща еластичността и младежката свежест на кожата. Подхранва и зарежда сухата кожа. Изглажда кожата и едновременно действа като защитна бариера срещу оксидативния стрес. Cellactel 2 комплекс подсилва жизненоважните функции на кожата и съживява клетъчния метаболизъм. Хиалуроновата киселина подобрява плътността и еластичността на кожата. Ниското й молекулярно тегло редуцира размера на молекулите, което улеснява доставката и проникването им в кожната бариера, и осигурява незабавен и дълготраен запълващ ефект.

Крем за реструктуриране и ремоделиране на профила за шия и брадичка; за отпусната кожа с UVA/UVB слънцезащитни филтри.:
Кремът е с копринено гладка текстура впечатлява с включената във формулата му технология за стягане, която стимулира, регенерира и стяга отпуснатата кожа на шията и брадичката. Тонизира и освежава кожата, като оставя усещане за мекота и гладкост. Профилът изглежда уплътнен, дефиниран, а кожната тъкан връща еластичността и младежката си свежест. Изпозвайте вечер, върху перфектно почистена кожа и/или сутрин, преди да нанесете дневен продукт за лице. Вземете малко количество върху пръстите, нанесете с масажиращи движения, като започнете от брадичката и слезете надолу към шията.

Коригиращ флуид за устни за всеки тип кожа с хиалуронова киселина и витамин E; UVA/UVB слънчева защита.:
Той предлага глобална грижа против стареене – за устните и зоната около тях. Концентрацията на съставките далеч надхвърля тази на стандартен продукт за устни и може да се сравни само с високата концентрация на серум. При редовна употреба, цялата зона става стегната и гладка, а устните – по-добре очертани и сочни. Отлично хидратира деликатната кожа на устните. Комбинация от ревитализиращи съставки поддържа основните функции на кожата, регенерира и изпъва кожната тъкан. Предпазва кожата от вредното влияние на слънчевата радиация, блокира гликацията и предотвратява загуба на колаген, защитава от фото-индуцирано стареене. Предоставя на сухите устни добро подхранване, изглаждане и хидратация. Абсорбира вредната рaдиация. Една капка се нанася директно върху устните и върху зоната около тях. Апликацията се повтаря колкото пъти е необходимо в рамките на деня. Оставя се да попие добре, преди да се нанесе make-up (грим). Препоръчително е да се използва вечер преди лягане.

Лифтинг крем-гел с лека текстура за комбинирана и мазна кожа при омазняване, индуцирано от хормонален дисбаланс. Подходящ при горещ климат, с UVA/UVB защита. :
Кремът е с дълготраен матиращ ефект. Подходящ за дами, които мечтаят за свежа и сияйна кожа без омазняване. Формула против стареене с мощен ефект, която осигурява антиоксидантна защита на кожата. Високоефективен продукт против стареене, който предлага анти-оксидантна защита и се бори с кумулативния ефект от прогресивното стареене. 100% растителна активна съставка - хибискус абелмоскус, стимулира метаболизма и клетъчното обновяване. Биоактивен ресвератрол (екстракт от нар, ориз и витамин С) тушира възпалителните процеси и стимулира действието на Колаген IV (протеин, поддържащ структурния интегритет на клетките). Селактел 2 (комплекс от био-нутриенти) ревитализира и подмладява кожата, и постига моментален лифтинг-ефект. Съдържа UVA/UVB филтри и полимери, които формират щит срещу агресията на градската среда и улесняват нанасянето на грим. Нанасяйте сутрин и/или вечер, върху лицето и шията. Може да се съчетава с всички серуми на марката и/или ампулни терапии.

Енергизиращ клетъчен серум против фотостареене за всеки тип кожа, включително чувствителна. :
Серумът е иновативен, предназначен да се използва като енергиен стимулатор за кожата. Засилва клетъчната защита срещу UV-индуцираното стареене, тонизира и връща сияйността на кожата. Може да се използва като база за грим, с допълнителен позитивен ефект за кожата. Зарежда кожната тъкан с мощни минерали и микроелементи. Синьо-зелени микроводорасли стимулират синтеза на тиоредоксин (протеин), което активизира възстановителните и регенеративни процеси в клетките. Този протеин неутрализира щетите, причинени от ежедневното излагане на ултравиолетова светлина: увреждане на ДНК, смърт на клетките. Успокоява кожата и улеснява нанасянето на грим. Нанасяйте продукта сутрин и вечер, върху лицето и шията. Серумът може да се използва след почистване и тонизиране, преди Swiss Line Total Resurface Emulsion, или всеки друг дневен хидратиращ крем. Максимизира UV-защитата и връщасияйността на кожата. Отлично допълнение при ретуш на грим.

Снимки:
1. Михаел Масалски – основател и президент на Swiss line. :
2. Серията продукти за кожата за 25 годишнината на марката. :
Фото: © Swiss Line




Прочетено: 5623 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 74, Октомври 2014

Грим, икони и вдъхновения

Елвира Томалевска

История

Произходът на грима датира още от най-древни времена, когато е бил използван като предпазно и профилактично средство повече, отколкото като продукт за разкрасяване. По-късно е бил употребяван в качеството си на разкрасяващ продукт. Още в праисторически времена хората са се възползвали от свойствата му, което е доказано от археологическите разкопки на египетските гробове още преди 3000 години пр. н. е. Те ни разкриват най-ранните следи от използването на очната линия, която първо е била в зелен цвят, а по-късно в черен. Египтяните приготвяли гримовете си по специални технологии, включващи в състава им цветя, билки и изцяло натурални продукти, които да предпазват очите от различни инфекции и слънчевите лъчи. За очертаване на очите се използвали смеси от олово, мед, изгорени бадеми, сажди и други съставки.

Грим, икони и вдъхновения

Търговците пренасят грима от Египет в Римската империя, където от най-ранните й дни до разцвета й гримът е бил считан за елемент на лукса. В Индия е било задължително жената да е красива и привлекателна. Кама сутра насърчавала жените да учат за оцветяването на тялото, лицето косите, та дори и зъбите си. Целта е била да са достатъчно пленителни за мъжете, и по този начин да показват своето потекло и положение в обществото. В Индия гримът имал ритуален характер. Още през IV век индийките използвали грим, наречен Хена. Използвали го за боядисване на коса (къна), както и за изпълнение на изкуството Mehndi. При него със сложни дизайни се изрисуват ръцете, лицето и краката. Ритуалът се извършва предимно преди сватбата.

Грим, икони и вдъхновения

В Средновековна Европа, гримът е бил пренесен от Кръстоносците от Близкият Изто

к, където той вече е бил общоприет. Куртизанките на Луи XVI – Кралят-слънце, използвали цветен прашец, за да разкрасяват лицата си. Скоро след това Франция е била разглеждана като водеща сила в изкуството на грима. През XVIII –ти век в Европа мъжете и жените отишли твърде далеч в стремежа си да изглеждат красиви. Те силно избелвали лицата си, тъй като бялата кожа се е считала за белег на аристократичност и красота. А за да изглежда кожата фина и прозрачна, използвали дори и бледо синя пудра, за да подчертаят линиите на вените си или да изрисуват такива ако нямат. По този начин кожата изглеждала много тънка и оставяла усещане за нежност и извисеност. Причина за това е фактът, че по това време работниците били на полето, където хващали загар, а хората с елитно потекло имали достатъчно свободно време, което прекарвали в затворени помещения. Продуктите, които били използвани тогава, за да избелват кожата, били всъщност опасни, защото съдържали арсен. Най-опасните средства за разкрасяване през това време били оловото и живакът. Те не само съсипвали кожата, но и водели до загуба на коса, проблеми със стомаха, треперене, като се стигало дори до смъртни случаи.

Грим, икони и вдъхновения

Изкуствените бенки от кадифе или черна коприна, които били първоначално измислени да скриват белезите от едрата шарка, започнали да се използват все по-често, като се уголемявали и придобивали най-различни форми. Значението на бенката не е било само естетическо. Според мястото, на което е била поставена, се разбирало желанието на човека, който я носи. Примерно, ако е на лявата буза – търся си компания за вечерта, ако е на дясната – свободна съм и т.н. По този начин на баловете организирани в кралският двор, аристокрацията се е наслаждавала единствено и само на плътски удоволствия, което е било и приоритет на тогавашното време.

Началото на козметичната индустрия, такава, каквато я познаваме днес, е поставено в началото на XX век. В помощ на това са средствата за масова комуникация, телевизията, киното и транспорта. През първите години на XX век гримът става мода в САЩ и Европа, въпреки че по това време все още е популярно убеждението, че бледата кожа е свързана с богатия живот и свободното време. Еманципираната жена на Америка обаче започва да показва независимостта си чрез свободното използване на червено червило. До 1930 година гримът вече е на разположение на всички социални класи. Модели за подражание по това време са актрисите от Холивуд – Грета Гарбо и Марлене Дитрих. Процъфтява козметиката на гиганти като “Макс Фактор”, “Елизабет Арден”, “Ревлон”, “Ланком”.

Грим, икони и вдъхновения

След края на Втората световна война и с нововъзникващия икономически бум, идва и растежа на козметичната индустрия. По телевизията вече вървят реклами на червила и спирала за мигли. Тенденцията на силно гримираните очи продължава и през 70-те и 80-те години на миналия век с широка гама от цветове сенки за очи. По това време се появява и движението за анти-козметика. Повлияни от феминизма, много жени от западния свят не слагат абсолютно никаква козметика. Те смятали, че гримът ги прави хора със статут на втора класа или секс обекти, които си губят времето с козметика.

Актрисата Гладис Купър олицетворява идеала за красота в периода от 1901 – 1910 година, през които в Англия управлява крал Едуард VII – бледа кожа, плътни вежди и румени устни. За да постигнат такава бледа кожа, жените по онова време използвали оризова или перлена пудра. За оцветяването на устните си използвали листа от ален здравец и мак.

Грим, икони и вдъхновения

Теда Бара – една от най-впечатляващите икони на красотата на 20-тото столетие, е първата дама, осмелила се да наложи една особено „вампирска“ визия – бледа кожа, тежък грим на очите (вдъхновен от техниките за гримиране от Средния Изток) и тъмночервени устни.

Грим, икони и вдъхновения

През това десетилетие се създава и първата спирала за мигли, която носи името „Мейбълин” (създателят на спиралата Уилиямс я кръщава на сестра си Мейбъл). Легендата разказва, че Мейбъл правила собственоръчно спирала от нагорещена оцветена вакса и именно това вдъхновило брат ѝ, който доразвил идеята в масов търговски продукт. През същото това десетилетие се появяват и първите сенки за очи, направени от екстракт от къна. Създателят им бил Макс Фактор.

Грим, икони и вдъхновения

Икона на красотата за десетилетието след 1920 година: Луис Брукс. С нейната млечно бяла кожа, изписани устни, характерна подстрижка и предизвикателен стил Луис Брукс се превръща в истинска икона на красотата и стила в началото на 20-ти век. Модата в грима тогава повелявала дамите да изписват до съвършенство горните си устни, да използват черен молив върху клепачите и да подчертават миглите си със спирала.

Грим, икони и вдъхновения

Икона на красотата за десетилетието след 1940 година: Рита Хейуърт. Рита Хайуърт е една от най-съблазнителните жени на 20-ти век. Тя е и първата, която издига в култ секси красотата на перфектната жена, а именно Pin-Up модела. Характерни за тази визия са плътните и съвършено подчертани вежди, дълбочина на очите, постигната със сенки в по-тъмен натурален цвят, очна линия и спирала. Ярко червените и пухкави устни пък са основният акцент върху лицето.

Грим, икони и вдъхновения

Икона на красотата за десетилетието след 1950 година: Мерилин Монро – вечна, неразбрана и незабравима. Такава е Мерилин в представите на съвременниците си и в тези на поколенията след нея. Монро съвместява модата от предходните 40-те и доразвива pin-up визията по свой начин – чиста, млечно бяла кожа, силно подчертани очи (най-характерната част от грима им е дебелата очна линия) и съблазнително червено червило, озарено с гланц.

Икона на красотата за десетилетието след 1960 година: Джийн Шримптън Моделът Джийн Шримптън създава една нова мода в красотата и схващането за перфектна жена, а именно „жената от плаката“. Тогава за първи път се налага визията на бледите и естествени устни и силно подчертаните очи и вежди.

Грим, икони и вдъхновения

Икона на красотата за десетилетието след 1970 година: Фара Фосет. Тя олицетворява идеята за „новата“ жена на 70-те – стегнато и поддържано тяло, лице с подчертани посредством бляскав грим линии.

Икона на красотата за десетилетието след 1980 година: Мадона. Една от най-оспорваните, но все пак забележителни икони на красотата през 80-те. Стилът на Мадона е „хамелеон“, но преди 30 години тя илюстрирала всичко онова, което се смятало за модерно и красиво – тежък грим, силен руж, цветни сенки и нокти в неонови и ярки цветове.

Грим, икони и вдъхновения

Икона на красотата за десетилетието след 1990 година: Синди Крауфорд .Синди и до днес е олицетворение на идеалната жена – естествената. С изгряването ѝ на модния небосклон се променят рязко и представите за женска красота – натруфените прически и диско грим се изтриват в името на косата с естествен цвят, матираният и неутрален грим, устни във всички тонове на кафявото.

Днес

Значението на грима в съвременната мода е огромно. Дизайнерите украсяват колекциите си с всевъзможни решения- от най-семпли до ярко ексцентрични и авангардни. Там, където намираме най-новите тенденции в облеклото, могат да се открият и още любопитни подробности. Дизайнерите имат нестандартни концепции за грим и прическа, що се отнася до представянето на цялостни визии. Най-често видяното на модния подиум вдъхновява цяла поредица тенденции, които обикалят планетата няколко пъти, още преди да е стартирал сезонът. Седмиците на модата, различните издания и фото сесии са местата, където висшите владетели на грима демонстрират таланта си. Резултат от тяхната креативна работа са екстравагантни и впечатляващи грим визии, които са част от цялото излъчване.

И макар че гримьорите са обикновено зад кулисите и често остават анонимни, все пак в света на модата има няколко души, които се занимават с това от десетилетия и на чието неуморно въображение, експерименти и смелост дължим опушения грим, матовите червила, цветните очни линии, безукорния естествен грим.

Списание „Вог“ нарича Пат Макграт „най-влиятелния гримьор в света”. Израснала без баща, Пат е абсолютно самоука, като дете тя нямала възможност за добро образование, но наследява от майка си огромната любов към хубавите дрехи и грима. В момента Пат отговаря за декоративната козметика на Procter&Gamble, чието портфолио включва марки като „Макс Фактор”, CoverGirl, SK-II. Лично Пат е създала изцяло декоративната козметика на „Армани” и „Долче и Габана”. За седмицата на модата тя пътува с между 30 и 50 чанти, пълни с козметика, всякакви четки, но също и с книги по изкуство. Трите най-важни продукта за нея са – хубава спирала, коректор за тъмни кръгове под очите и червено червило. Модните къщи, за които работи по време на седмиците на модата са много: „Прада“, „Миу Миу”, „Луи Вюитон”, „Баленсиага”, „Кристиан Диор“, „Джон Галиано”, „Келвин Клайн”, „Ботега Венета”, „Версаче“, „Валентино“, „Долче и Габана”, „Ланвен”, Стела МакКартни, „Йожи Ямамото”, „Виктор и Ролф” и много други.

Грим, икони и вдъхновения

Питър Филипс е прочут с това, че добавя към продуктите за грим какви ли не интересни елементи – пера, пайети, дантели – всички необичайни решения на ревютата на „Шанел“ са негово дело. Не е чудно, че той работи и за авангардни марки като Dries Van Noten и „Аликзандър Макуиин”.

Грим, икони и вдъхновения

Даяна Кендъл изобщо не се гримира. Въпреки това вече повече от три десетилетия тя е едно от най-големите имена в модата. Кариерата й започва като театрален гримьор, но скоро след това Даяна открива света на модния грим и започва да работи с „Бог“ – сътрудничество, което продължава и до днес. Тя е консултант на някои от най-големите имена в декоративната козметика като M.A.C. и NARS. Британка по рождение, в момента Даяна живее в Ню Йорк и работи за всички големи американски имена на седмицата на модата, между които Александър Уанг, Каролина Ерера, Томи Хилфигер, Джейсън Ву и други. Нейната тайна е, че слага хидратантен крем не само под, но и върху фондьотена – за блясък. А разгримирането обезателно е с розова вода – любимият продукт на Даяна.

Грим, икони и вдъхновения

Грим, икони и вдъхновения

Грим, икони и вдъхновения

Грим, икони и вдъхновения

Снимки:
1. Гримът се използва в древни времена от епохата на Нефертити.
Фото: https://www.mysciencework.com
2. Красиви рисувани ръце в Индия.
Фото: http://www.stylehoster.com
3. Актуална е била модата с избелени лица.
Фото: http://www.perrysjewelry.com
4. Грета Гарбо
Фото: Photo Credit: Fine Art America ; http://eragem.com
5. Марлене Дитрих
Фото: Copyright © AFP/ Collection Roger-Viollet – Marlene Dietrich ;
http://catwalkyourself.com
6. Гладис Купър
Фото: http://weheartit.com/entry/group/38344663
7. Теда Бара
Фото: http://www.becomegorgeous.com
8. Луис Брукс
Фото: http://www.listal.com
9. Рита Хейуърд Фото: http://www.becomegorgeous.com
10. Мерилин Монро
Фото: http://vintageeveryday.wordpress.com 11. Джийн Шримптън
Фото: http://beautybanter.com/inspirationjeanshrimpton
12. Фара Фосет
Фото: http://laurapalmerwalkswithme.tumblr.com
13. Мадона през 80-те години като модна икона.
Фото: http://www.instyle.com
14. Синди Крауфорд. Фото: http://bollywoodwallpapers2013.blogspot.com
15. Пат Макграт „най-влиятелния гримьор в света”.
Фото: http://fashionableshenanigans.blogspot.com
16. Атрактивен и екстравагантен грим от Пат Макграт.
Фото: http://www.stylenoir.co.uk
17. Скици на Елвира Томалевска, вдъхновени от грима.
Фото: Личен архив

Източници:
https://www.fashion-lifestyle.bg/history_broi33
; http://en.wikipedia.org/wiki/Cosmetics_in_Ancient_Rome;
http://www.cosmeticsandskin.com/companies/maybelline.php
http://www.rr-magazine.com
http://www.momichetataotgrada.com
http://online.wsj.com

Бележка: Текстът е от проект-презентация „Грим, икони и вдъхновения” на Елвира Томалевска, специалност – „Мода” в НХА, 1 курс магистър, с ръководител на проекта – проф. д-р. Любомир Стойков.




Прочетено: 6011 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 74, Август 2014

 ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:
   БРОЙ 69: Списание „Беседа” представя: Едуард Молиньо
   БРОЙ 68: НАЗАД ВЪВ ВРЕМЕТО СЪС СПИСАНИЕ „БЕСЕДА”
   БРОЙ 67: ЖИВОТЪТ НА БАНСКИЯ КОСТЮМ – СКАНДАЛЕН И НОВАТОРСКИ
   БРОЙ 66: ПРЕЗ ПОГЛЕДА НА ОЧИЛАТА
   БРОЙ 65: ПЪРВИТЕ КРАЛИЦИ НА КРАСОТАТА

Дрехи с отстъпка
Завивки с пух
Рокля с рисунка
 Българският портал за мода Личен сайт на Любомир Стойков Luxury Life
Другото Кино - сайтът за независимо кино сребърни бижута Capino





Мода - Рецепти - Домашни любимци - Свободно време - Лунна диета - Бални рокли - Дамски рокли - Nixita - Print on demand clothing