ТЕНДЕНЦИИ ПРИ СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ ПРЕЗ 2021 ГОДИНА

ТЕНДЕНЦИИ ПРИ СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ ПРЕЗ 2021 ГОДИНА

Хелена Тодорова

Все по-често социалните платформи въвеждат нови функции и променят своите алгоритми. Следователно социалните мрежи също претърпяват еволюция. Страхотен пример за промяна е опцията Instagram история. Преди няколко години приложението Snapchat беше известно със своето изчезващо съдържание. Сега над 500 млн. души използват тази функция всекидневно в платформата Instagram. Това е само един пример колко бързо приемаме новите тенденции в социалните мрежи, а те се увеличават всеки ден:

Медии

Лайв стрийминг
Лайв стриймингът стана популярен през 2020 година. Срещите лице в лице се замениха с конферентни разговори в Zoom, а концертите се предаваха на живо от домовете на музикантите. Заради пандемията, стриймингът в социалните мрежи като Facebook и Instagram се удвоиха.

През 2021 година хората вече свикнаха да могат да общуват, да се наслаждават на концерти без да се налага да напускат домовете си. Определено лайв стриймингът ще продължава да набира популярност и ще бъде или трябва да бъде част от маркетинговата стратегия в социалните медии.

Molbak Garden + Home например създаде поредица от уроци за градинарство, които представиха на живо във Facebook.
Според проучване на Sprout, 40% от потребителите искат лайв стрийминг от марки.

Медии

Instagram история
Instagram историята стана популярна през изминалата година и няма да изчезне скоро. Марките трябва да приемат този подход и да планират тази опция в техните профили, ако все още не са го направили, тъй като слагането на снимки или видеоматериали на „история“ вече превъзхожда качването. Проучване на SocialInsider показва, че изображенията сложени на „история“ имат 5,65% по-висока честота на пренасочване от видеоклипове. Честотата на пренасочване е броят на хората, които са видели дадена история и са преминали към следващата, преди да я завършат. Същият анализ показва, че хората са склонни да отделят повече време за гледане на видеоклип отколкото на снимки. 51% от марките вече използват видеоклипове в „история“ и броят им вероятно ще се увеличи през тази година.

Медии

Виртуална реалност
Виртуалната реалност (VR) ще става по-популярна в социалните мрежи. На фона на препоръките за престой у дома и необходимостта от социално дистанциране, хората търсят взаимодействия. Виртуалната реалност е една от текущите технологични тенденции, която може да им осигури подобно нещо. Общуването с хора чрез VR ви дава усещането, че всъщност сте заедно, дори да сте на хиляди километри. През 2021 година е вероятно да видим как виртуалната реалност придобива все по-голяма популярност в социалните медии, тъй като платформите продължават да включват тази технология. От началото на 2021 г. Facebook използва платформата Oculus VR за бета-тестване - виртуален свят, който позволява на хората да се свързват с други хора, да изследват места и ситуации, както и да играят игри.

Добавена реалност
Добавената реалност (AR) не изисква допълнителен хардуер освен смартфон, което го прави дори по-лесно достъпен от VR. Марките все по-често използват тази нова тенденция в социалните мрежи, като създават AR филтри за популяризиране на нови продукти. Това поддържа вашата аудитория ангажирана и забавлявана и дори може да ви помогне да привлечете нови клиенти. Опциите на AR пазаруване ви позволяват да „изпробвате“ дрехи чрез камерата на телефона, а AR преживяванията, които ви позволяват да си представяте мебели в собствения си дом, вероятно ще продължат да стимулират продажбите. Творческото внедряване на AR във вашата маркетингова стратегия за социални медии за 2021 г. може много да помогне на вашата марка да се открои. Социалният индекс на Sprout за 2020 г. дори установи, че креативното и забавно съдържание са едни от най-важните фактори, които правят социалното присъствие на марката забележима.

Социална търговия
Виждаме все повече функции и инструменти, които правят пазаруването бързо и лесно и поради тази причина социалната търговия ще продължи да расте. Instagram, например, ви позволява да добавяте продуктови маркери и плащането е лесно и не изисква да напускате платформата. Във Facebook можете да създадете магазин, който хората да могат да разглеждат и да купуват материали направо от платформата. Всичко това опростява и съкращава пътуването на клиента. Сега, когато аудиторията ви види продукт, който харесва в социалните мрежи, не е необходимо да посещава уебсайта и тепърва да го търси.

Медии

Целенасочени компании
74% от анкетираните в проучване в Twitter искат марките да демонстрират прояви на доброта, а 77% се чувстват по-позитивно към марките, които се опитват да подкрепят обществото по време на криза. 86% от отговорилите искат марките да подкрепят уязвимите членове на общността и 82% очакват по-голяма подкрепа за здравния персонал от първа линия. Компании като Unilever са предприели стъпки в подкрепа на спешните случаи.

Медии

Автентичност и прозрачност
Потребителите искат марките да станат „истински“. Това означава да поддържате автентичност и прозрачност за вашите продукти, тъй като те ще бъдат от първостепенно значение. Ако искате хората да ви се доверят, трябва да сте честни с тях.
Според социалния индекс на Sprout за 2020 г. прозрачността и ангажираността с публиката са първите два фактора, които помагат на  социалната марка да бъде напред в класацията.
Ако сте допуснали грешка, погрижете се за нея чрез искрено съобщение в социалните мрежи. Позволете на клиентите си да се свържат свободно с вас в случай на проблеми или недоволство. Вместо да изтривате негативни коментари, открито се обръщайте към тях и им показвайте колко ви е грижа за тях.
Инструменти като Sprout Smart Inbox опростяват този метод, като имат шаблони със запазени отговори, както и  филтрират входящата поща. Това може да ви помогне да уловите различни видове съобщения - включително негативни и по този начин ще се справите по-бързо с недоразумението.

Медии

Предвиждането на най-новите тенденции в социалните мрежи днес може да ви помогне да изградите по-силно присъствие за в бъдеще. Ще знаете точно за какво да внимавате и как да адаптирате социалната си стратегия според настоящите социални тенденции.

Медии

Снимки:

  1. Фото: https://manycam.com/blog/guide-for-professional-facebook-live-streaming/
  2. Фото: https://espaciobogarti.com/instagram-stories-como-aprovechar-su-potencial/
  3. Фото: https://www.techtrends.bg/2019/09/26/facebook-horizon-show-3899/
  4. Фото: https://sproutsocial.com/insights/social-media-trends/
  5. Фото: https://sproutsocial.com/insights/social-media-trends/
  6. Фото: https://twitter.com
  7. Фото: https://sproutsocial.com/insights/social-media-trends/

Източник: https://sproutsocial.com/insights/social-media-trends/




Прочетено: 2025 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 112, Юни 2021

 ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:
   БРОЙ 109: ПРОФЕСИОНАЛНИЯТ СТАЙЛИНГ В ТЕЛЕВИЗИОННАТА ЖУРНАЛИСТИКА
   БРОЙ 108: Професионалният стайлинг в телевизионната журналистика
   БРОЙ 108: Fashion.bg с колекция на Фестивал на модата и красотата 2020
   БРОЙ 107: ТЕСА ЮРЯШЕВИЧ: КАКВО Е ДА СИ БЛОГЪР И МОДЕН РЕДАКТОР ДНЕС?
   БРОЙ 104: КИАРА ФЕРАНИ – ФЕНОМЕНЪТ СРЕД МОДНИТЕ БЛОГЪРИ

Дрехи с отстъпка
Завивки с пух
Рокля с рисунка
 Българският портал за мода Личен сайт на Любомир Стойков Luxury Life
Другото Кино - сайтът за независимо кино сребърни бижута Capino





Мода - Рецепти - Домашни любимци - Свободно време - Лунна диета - Бални рокли - Дамски рокли - Nixita - Print on demand clothing