Съставянето на последователен план за действие не означава съставяне на бизнес план, а изготвяне на последователен план на вашите действия. Тоест, вие подробно и задълбочено описвате всичко, което трябва да направите, за да започнете своя бизнес.
Това включва също изготвяне на бизнес план и регистрация на фирма, обмисляне на реклама, организация на бизнеса и др. Напишете всичко подробно на лист хартия или в компютъра си. Това ще ви помогне много да направите всичко правилно, без да пропускате или забравяте нищо. Ще знаете какво, кога и как да го направите. Важно е не просто да напишете план за действие, още по-важно е да успеете да се придържате стриктно към него, като го коригирате, ако е необходимо.
Съставяне на бизнес план
Без добре разработен бизнес план е по-добре да не започвате бизнес. Именно бизнес планът ще ви покаже дали това начинание си струва или пък не. Пред какви разходи сте изправени. Каква ще бъде печалбата и кога ще се изплати вашият бизнес. И дали изобщо ще се изплати. А именно от бизнес плана ще видите бизнеса си отвътре. Ще го разберете по-добре. Ще можете да оптимизирате разходите си и да намерите начин да увеличите печалбите си. И най-важното – вече ще знаете колко пари ще ви трябват за стартиране на бизнес.
Ако бизнес планът не е съставен за да бъде одобрен от инвеститори, тогава е по-добре да го напишете във формата, в която ще ви бъде по-удобно да работите с него. Най-добре не търсете готови бизнес планове, защото те може да се окажат твърде различни от реалността.
Намиране на средства за стартиране на бизнес
Така стигаме до основния проблем при започване на бизнес. Разбира се, можете да опитате да отворите бизнес без инвестиции, което на практика обаче е почти невъзможно да се направи. Защото ще трябва да поемете поне организационните разходи. Например, разходите по регистрация на фирма, закупуване на материали, стоки и т.н.