Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество История

АННА УИНТУР – НАЙ-ВЛИЯТЕЛНАТА ЖЕНА В СВЕТА НА МОДАТА

от FLM
29.02.2008
Време за четене: 2 мин.
12223
A A
АННА УИНТУР – НАЙ-ВЛИЯТЕЛНАТА  ЖЕНА В СВЕТА НА МОДАТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Анна Уинтур – най-влиятелната  жена в света на модатаПовечето хора четат “Vogue” не с намерението да си купят безумно скъпите дрехи, а защото то формира и изостря вкусовете. Това удоволствие е възможно благодарение на безупречната естетика на Анна Уинтур – сегашният главен редактор на американското издание на “Vogue”. Както твърди известният дизайнер Оскар де ла Рента: “ Тя е звезда”. Историята на Анна Уинтур е история на най-влиятелната жена в света.

Анна Уинтур е родена на 3 ноември 1949 година в Лондон. Тя завършва училище в северната част на британската столица, където често въстава срещу училищните униформи. На 14 години подстригва косата си, като избира добре познатото късо каре. Постепенно тази прическа се превръща в нейна запазена марка.

Анна Уинтур – най-влиятелната  жена в света на модатаАнна навлиза в полето на модната журналистика през 1970 година, под влиянието на своя баща. През 1975 г тя заминава за САЩ и Ню Йорк става младши редактор на “Harper’s Bazaar”. През месец април 1986 година тя приема длъжността редактор на британското издание на “Vogue”.

Сред всички в издателския бизнес, които забелязват Анна Уинтур, е и Алекс Леберман (изпълнителен директор в издателството на «Конде Наст», и издател на “Vogue”). От S.I. Newshouse – издателство акционер в империята на «Конде Наст» – уреждат на 38-годишната Уинтур интервю с Грейс Мирабела – тогавашния редактор на списанието.

Анна Уинтур – най-влиятелната  жена в света на модатаДесет месеца по-късно «Конде Наст» прави дългоочакваната промяна и назначава Анна Уинтур на длъжността главен редактор на “Vogue”, към която тя се стремяла от 1971 година.

Анна Уинтур уволнява голяма част от персонала и започва да упражнява по-голям контрол над списанието, повече от всеки друг предходен редактор, получавайки прозвището Ядрената Уинтур. Тя насочва фокуса на списанието върху модата, възстановявайки критериите за възвишеност и изтънченост, които списанието притежава по времето на Даяна Врийланд. Дебютната корица на Уинтур, в която Анна съчетава по-евтини дрехи, с творение на висшата мода, провокира масите и вдъхновява съвременната мода до днес.

През 1988 година на корицата на ноемврийското списание се появява 19-годишен модел от Израел в джинси на стойност 50 долара и T-shirt на Кристиан Лакроа за 10,000 долара. Друг модел се появява в смокинг на Ив Сен Лоран и бикини за 44 долара. На корицата от 1989 година е модел с мокра коса само по хавлиена кърпа и без грим. Още от първите й дни като редактор Анна Уинтур изисква от фотографите да не започват снимките преди тя да е одобрила дрехите и да й показват всяка снимка, която са направили.

Анна налага собствено виждане, което е свежо, елегантно и модерно. По време на нейното управление “Vogue” достига невероятен успех : броят от септември 2004 година достига рекорда от 832 страници като регистрира най-голямото месечно издание на списанието, излизало някога. Уинтур предприема и издаването на още три списания : “Teen Vogue”, “Vogue living” и “Men’s Vogue”.

Нейните добри умения в разширяването на марката й спечелва титлата “редактор на годината”. Заплатата й достига 2 млн. долара на година. Тя получава и щедри добавки, включващи 50 000 долара бюджет за облекло, шофьор и апартамент в хотел “Риц” в Париж, докато трае парижката седмица на модата.

Анна Уинтур – най-влиятелната  жена в света на модатаПодобно на своята предшественица Даяна Врийланд, Анна Уинтур става модна икона. Късо подстриганата коса и очилата се превръщат в запазената й марка. Винаги е на първия ред на най-ексклузивните модни спектакли.

Анна Уинтур е легендарна както с външния си вид, така и с нейния лайфстайл. Всяка сутрин тя става в шест часа и играе тенис. Професионалисти подготвят грима й и прическата й. Точно в осем е в офиса си на “Тайм Скуеър”. Безкрайни са историите за нейния работохолизъм и деспотичен характер. Властното й поведение и сурови правила са се превърнали в нарицателни за начина, по който тя управлява списание “Vogue” – име, което е превърнала в световна модна библия. “Поставям високи стандарти”- заявява самата тя.

Една такава норма е винаги да е точна. Тя винаги пристига навреме за модните ревюта, дори и по-рано.“Не е почтено да закъсняваш. Версаче беше единственият, който винаги започваше навреме”. По време на ревютата Анна Уинтур е неизменно там – търпеливо чакаща на своето място, сграбчила огромна чаша кафе, мобилен телефон и малък тефтер.

Като редактор на най-престижното модно списание в света нейният гардероб често е имитиран. Когато постъпва във “Vogue” тя започва да носи “Шанел” и мини поли. Журналистката Барбара Уолтърс отбелязва, че в света на модата всичко се променя с изключение на Анна Уинтур и нейната сила.

Анна Уинтур оказва изкключително силно влияние върху американската мода. Въпреки нейната репутация на ледена и загадъчна жена, въпреки строгата й съвършеност, Уинтур е нещо като “майка“ за новоизгряващите дизайнери. Преди години, по време на труден момент от живота на Джон Галиано в Париж (когато той е без пари и показването на негови модели не предричало успех), Уинтур залага на него и в последствие печели от неговия дебют като новата звезда на “Луи Витон” , а после и на “Диор”. От 1995 година досега Анна Уинтур ръководи 7 гала-спектакъла за финансирането на музея «Метрополитен», при които са събрани около 21 млн. долара.

Вестник «Гардиън» я нарича “ неофициалният кмет на Ню Йорк”. Тя работи и зад кулисите и насърчава модните къщи да наемат по-млади и по-свежи дизайнери. “Ядрената Уинтур” е представяна и като вдъхновение на авторката на новелата “Дяволът носи Прада”.

Анна Уинтур – най-влиятелната  жена в света на модатаАнна Уинтор предизвиква различни емоции в модните и журналистическите кръгове – страх, ужас, но преди всичко възхищение. Марк ла Моника от Newsday пише “ Всеки опит да анализирам тази богиня на световната мода е лекомислен ”. И допълва: “ Да наблюдаваш главния редактор на Vogue Анна Уинтур е истинско вдъхновение”.

Анна Уинтур помага не само на модната индустрия, но и за развитието на талантливите дизайнери, чиито уникални произведения благодарение на нея се лансират чрез “Vogue”. Защото това е посланието на “Vogue” – забавление и фантазия, творчество и елегантност.

Да разгърнеш страниците на “Vogue” e все едно да гледаш филм, в който реалността се смесва с фантазията и обратното: фантазията се материализира в реалността.

Анна Уинтур – най-влиятелната  жена в света на модатаСнимки
1 . – 4. Анна Уинтур
5. Анна Уинтур заедно с дъщеря си.
Фото: © evilbeetgossip.film.com
6. Анна Уинтур заедно с Гуен Стефани.
Фото: © photos.ivillage.com
7. Анна Уинтур заедно с Карл Лагерфелд
Фото: © www.rogerfreberg.com
8. Оскар де ла Рента и Анна Уинтур.
Фото: © www.britannica.com
9. Анна Уинтур е инспирирала авторката на книгата “Дяволът носи Прада
Фото: © dvd.easycinema.com
10. Мерил Стрийп във филма “Дяволът носи Прада” и Анна Уинтур.
Фото: © movies.go.com

Тагове: Брой 8

Вижте още

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ
История

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН
История

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА
История

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО
История

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео