Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество История

ЕТИКАТА Е НА МОДА

от FLM
07.01.2008
Време за четене: 1 мин.
4964
A A
ЕТИКАТА Е НА МОДА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Добросъвестна консумация: “Етичната тенденция” превзема пазара на луксозни стоки

Нова и необичайна тенденция превзема пазара на луксозни стоки. Тя не е свързана с инкрустирани кристали и скъпоценности, не е направена от изключително рядка кожа и съвсем не е лимитирана серия. Става дума за етиката.

“Често луксът е разглеждан преди всичко като силно консумиращ – превзема всички свободни ресурси и намалява печалбата”, разказва Андреас Уолтър Лим, основател на лондонската компания “Рума”, част от програмата “Честен бизнес”. “Но вече се забелязва едно отклоняване от този принцип, преди всичко в диамантената индустрия и в Холивуд, където вече се повдига въпросът за етичните норми”.

В следствие от това ново “модно течение”, световноизвестни звезди като Джордж Клуни, Дарил Хана, Боно и членовете на групата “Радиохед” разпространяват така модерната етичност с помощта на социално и екологично ангажирани филми от рода на “Кървав диаманат” и “Неудобна истина”.

Бъдещето на етичния начин на живот често бива коментирано в лъскави списания като “Венити Феър” и “Вог”, маркиращи подема на доблестната търговия на стоки и етично създаваните продукти в областта на висшата мода.

През октомври 2007 година изследване на Института за луксозни стоки в Ню Йорк установи, че етиката играе важна роля в изготвянето на рекламната атрактивност на дадена марка.
“Нашето проучване сочи, че ако заможен клиент знае, че дадена марка е социално ангажирана, то той ще предпочете нея пред останалите марки със същото качество и обслужване”, казва Милтън Педраза, изпълнителен директор на института в Ню Йорк. Така компаниите, предлагащи луксозни стоки и услуги изглежда вече са готови да отговорят на етичните ценности на своите клиенти.

ЕТИКАТА Е НА МОДА

През април м.г. Стела Маккартни продължи идеята за модна линия без използването на естествена кожа с натуралната козметична серия “Care”. По същото време дизайнерката Аня Ниндмарч пусна на пазара серията чанти със символичното наименование “Аз не съм найлонова торба”. Чантите са направени от 100 % памучна материя и във Великобритания бяха изкупени за часове. През юни месец бившият британски модел Шехерезада Голдсмит издаде своята книга “Тишината на зеления живот: Приближи се до земята, без да се изцапаш” – книга, която дава напътствия за начина на живот, за етичната консумация без това да вреди прекалено много на комфортния ни начин на живот. “Луи Вюитон” – марката-символ на бизнеса с луксозни стоки, използва рекламна кампания, с която свърза своите продукти с проекта на Ал Гор за опазване на климата и с благотворителните кампании на Михаил Горбачов за Международния зелен кръст.

“Пазарът на луксозни стоки започва да осъзнава, че трябва да има честна търговия и етично произведени стоки, че има някакви етични стандарти и граници”, заявавя Клеър Харис – главен редактор на британското списание “New Consumer”, което е специализирано в публикации за етичния начин на живот. “От друга страна, традиционно етичните пазари вече разбират, че тяхната продукция също може да бъде луксозна и силно желана”.

Източник: International Herald Tribune

Снимка: Пръстен на Fifi Bijoux – британска марка, която използва само материали на компании с ясно установена политика за защита на околната среда и развитието.
Фото: Fifi Bijoux

Тагове: Брой 6

Вижте още

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ
История

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН
История

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА
История

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО
История

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео