Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество История

“ЛАВАЦА” – КРАЛЯТ УМРЯ, ДА ЖИВЕЕ КРАЛЯТ!

от FLM
28.02.2010
Време за четене: 2 мин.
6110
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Лаваца"Бащата на италианското кафе" Емилио Лаваца си отиде от този свят на 79-годишна възраст на 18-ти февруари тази година.

През 1971 г., след смъртта на баща си, Емилио Лаваца става генерален директор на компанията.

Осем години по-късно той става и нейн президент. За 40 години успява да превърне някогашното магазинче в световна сила. След четири поколения продажбите на фамилната компания "Лаваца" в Италия и по света достигат 1,2 млрд. евро.

Само в Италия всяка сутрин “Лаваца” влиза в дома на 20 млн. семейства с чаша ароматно кафе.

Историята

Историята на “Лаваца” започва през ХIХ век, в далечната 1895 година. Тогава Лиуджи Лаваца отваря малък магазин за кафе на улица "Виа Сан Томасо" 10 в Торино. Това малко магазинче обаче предлага на клиентите си нещо, което другите магазини не правят, а именно смес от различни сортове, за да се получи неповторим вкус на ароматната напитка.

Подобно на много магазини по това време, "Лаваца" е смесен магазин. Скоро местните италиански потребителите признават качествата на кафето "Лаваца" и не след дълго дружеството "Лаваца" става специалист за кафе.

Периодът след Втората световна война предлага нови възможности за разширяване. Построени са нови заводи, а благодарение на глобализацията започват да се оформят мултинационални компании. Чрез продуктовата си иновация, новите смеси кафе, производвствени процеси и дизайн на опаковките, “Лаваца” заема челно място на пазара.

През 60-те години “Лаваца” e първата компания, която въвежда вакуумна опаковка на кафето. Така се запечатват всички качества на продукта в продължение на месеци. През този период компанията започва да предприема и първите стъпки в света на комуникациите и рекламата.

Емилио ЛавацаЕмилио Лаваца и “Лаваца”

Емилио Лаваца поема управлението на компанията в края на 70-те години на XX век. През 1977 г. “Лаваца” поставя началото на рекламната кампания с участието на актьорът Нино Манфреди. Две години по- късно е открит и първият учебен център в Торино.

През 80-те години на XX век “Лаваца” става основен износител на кафе и бележи силно присъствие във Франция, Германия, Испания, Обединеното кралство, САЩ и други страни. Компанията е призната за лидер в производството на кафе и през 1986 г. става президент на Европейската асоциация за кафе.

През годините, благодарение на качеството си и успешната имиджова кампания, "Лаваца" става символ на италианския начин на живот. През 1995 г. "Лаваца" отпразнува и своята 100- годишнина. Тогава компанията отваря и кафе- лаборатория, посветена на изследването и изучаването на органолептичните свойства на кафето.

От 2002 г. насам, разширяването на международните пазари е до известна степен благодарение на календара на "Лаваца". Емилио Лаваца е един от първите, които безрезервно вярват в силата на телевизионната реклама, постерите и календарите за налагане на продуктите на пазара. Докато управлява “Лаваца”, той инвестира впечатляващи средства в реклама, които обаче се възвръщат с голяма печалба.

Благодарение на неговия мениджърски нюх и усили, компанията се разраства неимоверно. В четирите й предприятия в Италия сега работят около 1600 души, а по целия свят – 3000. Служителите му дори с любов го наричат "нашият сеньор Емилио".

С широката си дистрибуторска мрежа днес "Лаваца" достига до над 90 страни по целия свят, от Исландия до Северна и Южна Америка и в Австралия. Компанията предприе интензивна кампания, с която да спечели потребителите в Източна Европа, Полша и Румъния.

Днес "Лаваца" е любимото кафе на Италия и е обичано от всички потребители по целия свят. Отличителна стойност на марката са качеството и иновациите, както и спазване на традицията. Това се постига чрез създадения от "Лаваца" център за обучение, който представлява международна мрежа от над 43 кафе-лаборатории по целия свят, където всеки клиент може да научи за как се направи отлично еспресо и изобщо всичко, което трябва да се знае за света на кафето.

"Лаваца" е една от най-важните в света марки кафе и лидер в Италия с 47% дял the retail market (in value, source: Nielsна пазара на дребно. It operates in over 90 countries, in the Home and Away- През 2008 г. оборотът на компанията надвишава €1.12 bil1.12 млрд. евро.

Лаваца календарЛаваца

Календарът

От 1991 г. насам компанията всяка година представя календар, който е истинско арт събитие. Върху създаването му работят прочути фотографи, сред които Хелмут Нютън, Ани Лейбовиц, Давид Лашапел, Елен фон Унверт, Еухенио Рекуенко, Жан-Батист Мондино. Темата винаги е различна, но обединяващият елемент е чашката кафе Lavazza.

Календара си за 2010-та година Lavazza официално представи на 15 октомври с бляскаво музикално шоу. В чест на родния си град компанията избра именно Торино за домакин на премиерата на екстравагантния впечатляващ календар.

В клипове на световноизвестната италианска марка са се снимали Нино Манфреди, Джордж Клуни, Лучано Павароти.

Лаваца

Логото

Лаваца лого“Лаваца” създава първото си лого през 1946 година. Братята Лаваца решават да се фокусират на името на марката кафе.

Както Лиуджи Лаваца обича да казва: „Трябва да сме професионалисти в това, което правим”, изтъквайки важността на това, че всеки трябва да се специализира.

Отличителната уголемена буква „А” в средата на името “Лаваца”, придружена от чаша горещо кафе, се появява през 1946 г.

Лаваца логоПрез годините тя е била променяна седем пъти.

Няколко години по- късно марката на кафето вече е в бяло, а не както досега в червено и черно. Така тя става много по- лесна за използване от всички медии.

Лаваца логоПрез 1957 г. агенция “Армандо Теста” създава логото, отличаващо се с кокарда и медальон.

С отличителните си цветове и съобщение, то характеризира живота в Италия още от старта си.

Лаваца логоПрез 1986 г. търговската марка претърпява графична промяна, която му дава по-съвременен поглед: появява се облаче пара, символ на вкуса и аромата на "Лаваца".

През 1991 г., търговската марка е променена леко чрез въвеждане на нови цветове – червено, за да подчертае логото на "Лаваца", и сиво – с него вече е оцветена парата.

Лаваца логоГодина по-късно е създадено логото за обществени обекти. Новото лого става разпознаваем знак за кафенетата, които предлагат “Лаваца”.

През 1994 г. това фирмено лого се появява, за да представлява корпоративния имидж на компанията в Италия и по света.Лаваца лого

Синята лента е най-новото решение в логото на „Лаваца”. Тя е символ на новия корпоративен имидж в този бизнес и е породена от проект, насочен към корпоративните цели на международния пазар.

Официален представител на “Лаваца” за България е фирма “Софсток”.

 

Лаваца

Източници:

http://www.lavazza.com, http://www.cafe-razzi.com, http://www.actu-cci.com, http://www.lavazzamodomio.com.pl, http://www.aromacafeculture.com, http://paper.standartnews.com, http://www.thrillldrillls.com

Фото:

http://si.wsj.net, http://www.aromacafeculture.com, http://www.thrillldrillls.com, http://www.lavazza.com/corporate/en/lavazzastyle/design/logo

Тагове: Брой 32

Вижте още

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ
История

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН
История

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА
История

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО
История

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео