Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество Скандали

СКАНДАЛНОСТТА, КОЯТО ПРОДАВА

от FLM
31.01.2008
Време за четене: 2 мин.
20019
A A
СКАНДАЛНОСТТА, КОЯТО ПРОДАВА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Рекламите са най-силният коз на маркетинга, те са главният
“виновник” за продажбите, интереса и сензацията около стоките. Какво
би било по-успешно и обещавщо като стратегия от “рекламния скандал”?

Сензацията предизвиква внимание, което води до опознаване
и съответно до продажба. Пътят към известността е много дълъг, но има
нещо, което може моментално да ви изстреля на челни позиции в мислите
и устите на хората – скандалността. Редица марки си служат именно със
сензацията и скандала, за да бъдат забелязани. Рекламният трик със "скандалните" изображения отдавна е известен по света. Похватът, в който рекламната кампания
показва нещо шокиращо с идеята то да предизвика медийна и обществена
реакция и да привлече още повече внимание върху продукта, се използва
още от 60-те години на миналия век.

“бенетон” – емблематичната скандалност

провокативни снимки на “Бенетон”провокативни снимки на “Бенетон”

Италианската компания “Бенетон” е класика в “рекламната скандалност”.
Още през 80-те и 90-те години на миналия век популярният бранд представя
веднъж годишно скандални реклами и те ставаха предмет на дискусии по
целия свят. Днес италианската компания до такава степен е развила тази
стратегия, че медиите по целия свят очакват като събитие всяка нова реклама.
Лучано Бенетон е един от най-скандалните дизайнери. В бизнесбиблията
на ХХ век със златни букви е разказана историята на прочутата му рекламна
кампания, проведена с фотографа Оливеро Тоскани и парижката агенция "Елдорадо". Манекените, облечени с моделите на "Бенетон", са от различни етноси, с ясно изразени черти. На една от снимките бял юноша,
нагласен като хаитски евреин, държи глобус с формата на касичка, от която
стърчат долари. До него е застанал чернокож тийнейджър, който изглежда
като американски индианец. Паното провокира вълни от протести сред еврейските
общности в Америка, Франция и Италия. "Налагате отрицателния прототип на алчния евреин", пишат на Лучано разгневени граждани. Най-интересното в случая е, че половината
от хората, осъществили кампанията, са евреи. Една от най-скандалните
и обсъждани снимки от кампанията на "Бенетон" през 1994 г. е тази, на която е изобразено новородено момиченце с още неизрязан
пъп. Плакатът е забранен в Милано заради жестокостта на темата. Скоро
след това обаче снимката е оценена подобаващо. Една от поликлиниките
в Болоня дори иска разрешение от компанията да окачи фотографията в родилната
си зала. ”Бенетон” провокира, скандализира и разбира се, обединява.

провокативни снимки на “Бенетон”провокативни снимки на “Бенетон”

“сисли”- истински наследник

Реклама на “Сисли”, която бе бурно обсъждана в медиите“Сисли” провокира

Като част от “United Colors of Benetton ” “Сисли” също се
откроява с особено сензационни реклами, които провокират човешкото въображение
и асоциативност. Марката е много авагардна и се цели към младата генерация.
Внушението на повечето й реклами е сексуализирано. Една от рекламите
особено силно разбужда човешкият морал и силно е критикувана от обществото.
На нея са представени две манекенки, които употребяват кокаин и са във
видимо неадекватно състояние. Много движения против наркоманията се бунтуват
и откликват на сензационната реклама, която определено не остава незабелязана
от медиите и от обществото.

“Сисли” провокира“Сисли” провокира

“Дизел” – младежката лудост

Болката и скандалността в рекламите на “Дизел”Болката и скандалността в рекламите на “Дизел”

Силно провокативна и скандална е и рекламата на “Дизел”.
Тяхната основна потребителска група отново включва младите и свежо мислещи
хора. Те определят сензационните им реклами по-скоро за забавни, отколкото
за извратени и вулгарни. В тях се акцентира както върху сексуалността,
така и върху садо-мазохистичната болка на жени и мъже. Те провокират
човешкото съзнание и също така са бурно обсъждани от обществото.

Болката и скандалността в рекламите на “Дизел”Болката и скандалността в рекламите на “Дизел”

Болката и скандалността в рекламите на “Дизел”

“кукай” – опасната жена

В страната на лилипутите

Друг специалист в скандалната реклама е марката “Кукай”.
Визиите избягват политическата и расовата тематика, но не пропускат да
унижават мъжкия пол във всяка своя реклама. Различните концепции на рекламните
им къмпании са много интересни, но будят редица ответни коментари от
защитниците на мъжа, защото той е представен като плячка на жената-“хищник”.

В страната на лилипутитеВ страната на лилипутите

Скандалната реклама на “Долче и Габана”, свалена от феминистките движения“D&G” – мъжете-хищници

Друг рекламен скандал, който съвсем скоро разбуди общественото
съзнание, е този на световноизвестната марка “D&G”. Тя направи рекламна кампания, която бе в разрез с правата за свобода и независимост
на жента. Рекламата изобразява жена, която лежи безпомощно на земята
и е заобиколена от много, хищнически настроени мъже. На нея бързо откликнаха
редица феминистки движения, което накара “D&G” да свалят рекламата си от биобордовете по цял свят. Шумът, който се вдигна
около рекламата в цял свят, препълнените медии с коментари за скандалнат
реклама на “D&G” донесоха популярност на марката по-голяма и от очакваната. Това е още едно
доказателство, че скандалността продава. Доказателството: оборотът на
“D&G” за последните пет години се е увеличил от 470 милиона на над 1 милиард евро.

 

“том форд” = скандалност + стил

Снимка от скандалната рекламна фото-сесия на парфюма “Том Форд”Том Форд в типична за него фото сесия сред голи мъже и жени

Едни от най-ексцентричните и скандални реклами са тези на
“Том Форд”. Той залага на голото тяло и при него цензурата почти липсва.
На пръв поглед човек трудно може да забележе рекламирания продукт, защото
той е ситуиран пред различни голи, интимни женски и мъжки части. Въпреки
вулгарното си излъчване, рекламите на “Том Форд” оказват изключително
силен положителен ефект върху потребителите.

“флирт” – българската скандалност

Фотосите на “Флирт ” провокиратразгорещявати скандализират

Ние също не оставаме по-назад от световните тенденциите за
скандалността, която продава. Тази стратегия у нас се използва не толкова
в модните среди, колкото в други сфери. Най-яркото доказателство за това
са рекламите на водка “Флирт”. Те са насочени преди всичко към младите
хора, търсещи приключения и освободени от задръжки, за които животът
е непрестанен купон. Рекламите се отличават с оригиналност и скандалност,
остроумие и сензационност и отново провокират сексуалността.

Скандалът със сигурност продава. Доказано е, че колкото повече
шум се вдигне около дадена реклама, толкова по-успешна е тя. Проблемът
е в това, че цензурата трябва да се засили малко повече и да не се пускат
брутални реклами, а такива, които провокират, но не развръщават. На сензационната
реклама трябва да се гледа не като на нещо срамно и унизително, а по-скоро
като на истинско произведение на изкуството.

Снимки:
1. – 4. Едни от най-скандалните и провокативни снимки на “Бенетон”.
5. Реклама на “Сисли”, която бе бурно обсъждана в медиите.
6. – 8. “Сисли” провокира силно със сексуализираните си реклами.
9. – 13. Болката и скандалността в рекламите на “Дизел”.
14. – 16. “В страната на лилипутите” по “Кукай”.
17. Скандалната реклама на “Долче и Габана”, свалена от феминистките
движения.
18. Снимка от скандалната рекламна фото-сесия на парфюма “Том Форд”.
19. Том Форд в типична за него фото сесия сред голи мъже и жени.
20. – 22. Фотосите на “Флирт ” провокират, разгорещяват и скандализират.

Фото: www.casafree.com, www.images.google.bg, adsoftheworld.com, www.flirt.bg


Тагове: Брой 7

Вижте още

БИАНКА ЧЕНСОРИ СКАНДАЛИЗИРА С ГОЛОТАТА СИ НА ЧЕРВЕНИЯ КИЛИМ
Скандали

БИАНКА ЧЕНСОРИ СКАНДАЛИЗИРА С ГОЛОТАТА СИ НА ЧЕРВЕНИЯ КИЛИМ

ХРИСТИЯНСКИТЕ ОБЩНОСТИ РЕАГИРАХА ОСТРО НА ОТКРИВАНЕТО НА ОЛИМПИАДАТА
Скандали

ХРИСТИЯНСКИТЕ ОБЩНОСТИ РЕАГИРАХА ОСТРО НА ОТКРИВАНЕТО НА ОЛИМПИАДАТА

Скандали

ДЖИЖИ ХАДИД АРЕСТУВАНА НА КАЙМАНОВИТЕ ОСТРОВИ

„АДИДАС“ ЗАГУБИ ДЕЛОТО СРЕЩУ ДИЗАЙНЕРА ТОМ БРАУН
Скандали

„АДИДАС“ ЗАГУБИ ДЕЛОТО СРЕЩУ ДИЗАЙНЕРА ТОМ БРАУН

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео