Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

КОЙ ЩЕ ПОБЕДИ: КЕЦОВЕТЕ ИЛИ ВИСОКИТЕ ТОКЧЕТА?

от проф. Любомир Стойков
03.01.2021
Време за четене: 1 мин.
2129
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Любомир Стойков
проф. д.н. Любомир Стойков
– Главен
редактор на
“Fashion Lifestyle Magazine”

2020 година, която изпратихме, бе катастрофална, апокалиптична, пандемична и абсурдно обезсмислена не само от гледна точка на модата и модния дизайн, но и въобще от гледна точка на целия наш живот – материален и духовен. Конкретно към модната индустрия и към модата бяха отправени три изключително сериозни предизвикателства: цялостна демотивация на хората да „следват модата“ (казано шаблонно) в условията на карантина и изолация плюс стопяването на доходите им; невиждан досега спад в търсенето и набавянето на модни стоки; катастрофален срив в производството на облекла и допълнения.

Отрази ли се коронакризата на красотата, на стила, на вкуса? Вкусът, истинският вкус бе съхранен, но – за жалост – бе пощадена и безвкусицата. Още по-силно изпъкнаха естетическите празнини и отсъствието на стойностни критерии за отсяване на красивото от грозното, на възвишеното от ниското, на прекрасното от пошлото. Възникна опасността пижамата да се превърна в основен фактор на хоум офис модата. Работейки дистанционно, хората масово предпочетоха носенето на анцузи, размъкнати пуловери и пижами в това число. Маркетингови проучвания за най-продаваните облекла онлайн сочат, че това са топовете, или още – горната част на облеклото ни (тази, която е от кръста нагоре). Още по-голямо значение придобиват аксесоарите – очила, бижута, обеци. Комбинацията на сако, риза (със или без вратовръзка), от една страна, и боксерки, или пък домашни анцузи, от друга става все по-актуална, тъй като уеб камерата „хваща“ само горната част на мъжкия тоалет. Дамите, показвайки се в Zoom или Teams пък започнаха да използват тишъртки или елементарни блузки, снабдени с бутафорни бели якички, с което продължиха да напомнят за бизнес дрескода от времето на традиционните офиси.

Какъв ще е стилът през 2021 година? Какво е бъдещето на модата в постковидната ситуация? Сред трансформацията на стила със сигурност ще бъде нахлуването на още повече спортни и всекидневни елементи в облеклото и допълненията, ескалацията на стила „унисекс“, както и невижданото досега дигитализиране на модния дизайн и на новите форми за неговото презентиране. Тъй като пандемията, причинена от COVID-19 предизвика огромен конфликт между официалното и всекидневното, между формалното и неформалното, модата също ще плати своя данък на това противопоставяне.

Ако се замислим, обаче, какъв ще бъде финалът от войната между кецовете и високите токчета, най-вероятно победител няма да бъде излъчен и мачът ще завърши наравно. Казано по друг начин, влиянието ще е взаимно, а резултатът – хибриден, т.е. все повече в официалното облекло и обувки ще навлизат спортни елементи и обратното – в спортното облекло още по-настойчиво ще се прокрадва и шик, и небрежна елегантност. Това е ставало и преди, но по-бавно. Истинската новина е, че този процес много ще се ускори. Така, както ще се засили и ускори влиянието на устойчавата и етична мода, ролята на рециклираните облекла и значението на смарт текстилите и платовете, за чието създаване природата ще бъде максимално защитена. А иначе – няма да отмрат нито кецовете, нито високите токчета.

Тагове: Брой 110

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео