Проф.Любомир Стойков – главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”
Раждането на новата мода става чрез шоуто, забавата, развлечението и театралната провокация. Оригинална хореография и светлинни ефекти, специална музика и адекватен декор, ефектна мултимедия и инсталации, интерпретации на операта и балета, киното и театъра, цирка и попмузиката – всичко това се смесва в чуден коктейл, наречен модно шоу. Пробивът на новата форма и необичайния силует, на оригиналните тъкани и шантавите конструкции се гарантира от ефектното представяне и от запомнящия се спектакъл.
Модата е шоу, а шоуто е на мода! Истинността на тази максима се подкрепя от шикозните представления на такива майстори на шева и кройката като Фанко Москино, Вивиън Уестууд, Джон Галиано, Жан-Пол Готие, Бетси Джонсън, Аликзандър Маккуин, Хюсеин Чалаян, Рей Кавакубо и редица още смели и талантливи модни творци. Те и техните ревюта са пример за това как сензацията и провокацията, подобно на магнит, привличат и завладяват публиката, а и за още нещо – че човек едва ли някога ще се раздели с изконната си потребност от зрелища и смайващи събития. Казано на корпоративен език, модното шоу е вид „специално събитие”, пиар, който интегрира посланията благодарение на драматургия, режисура и актьорска игра. Тази форма на комуникация с публиката и потребителите, с медиите и експертите има огромно, все още недостатъчно оползотворено влияние. Тя е и начин да се демонстрира безгранична фантазия, бездънно въображение и концептуална иновация…
Какво предлагаме на любознателния читател в септемврийския брой на „Fashion Lifestyle Magazine” ? В статията за прочутата американска дизайнерка и майсторка на ефектните модни шоута Бетси Джонсън става дума за нейната анти-мода, разбирана като непрекъснат протест срещу прекалената официалност, зализаност и луксозност на господстващата мода. Още като млад творец тя изгражда атрактивна своя собствена контракултура – в стил “хипи” и в стил “Анти-Седмо авеню”. Сред горещите фешън новини е навлизането на популярната марка „Кока Кола” в модата чрез собствена линия; намерението на звездната двойка Брад Пит и Анджелина Джоли да създават детски облекла и новата визия на изкусителната Скарлет Йохансон за колекцията на Долче и Габана. Мъжките послания на Версаче за есенно-зимния сезон пък не могат да се характеризират другояче, освен като комбинация на рок енд рол и кибер-пънк елементи, наситена с динамика и бунтарски дух. Ценителите на качествената фотография ще се насладят – надявам се – на информацията, свързана с Елен фон Унверт. В една от последните си фотосесии модната фотографка разкрива своето схващане за новата кампания на Absolut Vodka – Absolut Drinks със специалното участие на холивудските актриси Кейт Бекинсейл и Зоуи Дешанел.
Апетитното септемврийско меню на „Fashion Lifestyle Magazine” предлага още големи дози информация за секса и семейния живот, предизвикателни фешън истории, както и актуални факти от сферата на медиите и културата, свободното време и имиджовия успех. Приятно четене, скъпи читатели!