Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

ЗА ЦЕННОСТИТЕ И ТЕНДЕНЦИИТЕ

от FLM
30.04.2009
Време за четене: 1 мин.
2959
A A
КАЧЕСТВЕНА И ПРЕЦИЗНА МОДА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Проф. Любомир Стойков

Любомир Стойков

Проф.Любомир Стойков – главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”

В новия брой на нашето електронно списание „Fashion Lifestyle Magazine” отново е разтворено широко ветрилото от новини и факти от света на модния дизайн. Отново са посочени богати възможности за избор на външност. Публикувани са любопитни и екзотични разкази и снимки за далечни страни и близки постъпки, за възхода и падението на модни марки и къщи, дизайнери и стилисти. От великаните в световната мода този път сме се спрели на Лучано Бенетон – човекът, който обедини цветовете и с това показа, че и хората могат да бъдат обединени без оглед на раса и пол, вероизповедание и социален статус. Тъкмо Бенетон преди години, когато го интервюирах ми каза следното: “Не съм  съгласен с модата, тълкувана като нещо ексклузивно или като разюздан лукс. Не мога да приема факта, че една дреха струва двойно повече, само защото е ексклузивна. Ако тя е заредена с добра идея, направена е от добър материал и носи добро послание, трябва да се пуска в големи серии и да е достъпна за всички!“. Несъмнен принос както на самия Лучано Бенетон, така и въобще на неговата фамилия е радикалната промяна в отношението към модата като комуникация, към рекламата, към посланията, които модните къщи изпращат до своите клиенти. Оказа се, че не е задължително тези послания да изобразяват продукта, обявен за продажба, а могат да са обвързани с важни социални теми, с екзистенциални неща като живота и смъртта, любовта и секса. Любопитна връзка в този брой на списанието правим между Бенетон и България. Тя се изразява в отношението на младите генерации към неговото наследство. Студенти (от 2-ри, 3-ти и 4-ти курс бакалаври и 1-ви курс магистри) от катедра “Мода” при Националната художествена академия участва в конкурс, носещ името “Моят Бенетон”.

Нашето списание не спира да следи развитието и успешните прояви на българските дизайнери зад граница. Ко-еволюцията в модата или визуалната и духовната връзка между дизайна и изящното изкуство е темата, която Мария Дойчинова интерпретира с новата си колекция “Symbioun” за “Doychinoff”. Стипендиантката на “Алманах на българската мода” представи новите си предложения за сезона есен-зима 2010 в галерия във Виена, значим културен и естетически факт, на който също отделяме специално внимание.

В една от наскоро откритите ни рубрики “Медии” препоръчваме да прочетете интелигентния коментар на Галина Кондова за ТВ двубоя между известната наша дизайнерка Албена Александрова (модна къща „Рошавата гарга”) и Любомир Милчев, т.нар. „Денди”, в предаването „Сблъсък” по бТВ. Не всеки ден у нас в медиите се водят дискусии за българската мода и за модата въобще. Безспорно Албена Александрова, която е несъмнен професионалист (носителка на най-голямата наша награда за мода „Златна игла”) и достатъчно компетентна в сферата на дизайна нямаше равностоен партньор в спора. Любомир Милчев поради очевиден дефицит на знание за модата пусна в обръщение високонаучни термини като „слугиня”, „парцали” и др. Публичното ни пространство изобилства от квазери (псевдо знаменитости и измислени звезди) и тяхното „оригинално” поведение едва ли би учудило посветените в медийните манипулации и „брадърски” феномени. Защо „Денди” не е никакъв денди? Наистина ли той няма добър вкус? Как самата Албена Александрова влезе в ролята на фешън полицай и направи за смях своя опонент, подарявайки му белезници за да се самоарестува? Защо се оказа, че модата явно не е за всеки и са необходими сетива и култура, за да може тя да бъде правилно разбрана? Отговор на всички тези въпроси дава публикацията на Галина Кондова „Модата: изкупителна жертва на човешката слабост” в новия брой на списанието ни.

Наближава лятото и мнозина се питат какви ще са новите тенденции. В това отношение „Fashion Lifestyle Magazine” избягва не случайно менторския тон, защото и децата вече знаят, че няма една-единствена модна тенденция, а просто богат регистър от шансове за добър индивидуален избор. И все пак могат да се отбележат известни промени в силуета на дамската мода – дължините варират от коляното до глезена; актуални стават по-обемните панталони; свежа струя вливат и моряшките райета, които това лято ще бъдат несъмнен хит. Лагерфелд за „Шанел” залага на будоарния стил и препоръчва материи като ламе, ярки бродерии и материи, които се използват в бельото. Според Армани пък лятната жена трябва да носи леопардови къси панталонки над обичайните панталони. Според него Изтокът, със своите традиционни облекла, оказва силно влияние върху модата през топлите сезони. Линията „Емпорио Армани” набляга на бебешко розовото, жълтото и на тоновете, които наподобяват на скъпоценните камъни. Цветът „Сахара”, бялото, зеленото и особено лагуново синьото също са сред преобладаващите цветове за лятната мода. Какво още ще бъде актуално през наближаващия топъл сезон можете да прочетете в специалната ни рубрика „Тенденции”.

Тагове: Брой 22

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео